actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2012, 14:28
V*ncent.Grieten V*ncent.Grieten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 25
Familie Appeltans: ‘Het wordt ons allemaal te veel'

GAVERE/LOKSBERGEN - Dominic S. uit Gavere heeft het bod op het huis van moordenaar Ronald Janssen in Loksbergen op 73.200 euro gebracht. De familie van de vermoorde Shana Appeltans is de betichtingen beu, maar lijkt het huis nog steeds te willen kopen en afbreken.
De 30-jarige autohandelaar Dominic S. uit Gavere heeft een hoger bod gedaan op het huis van moordenaar Ronald Janssen in Loksbergen. De woning werd tijdens een eerste zitting, op 20 november, openbaar verkocht om de slachtoffers van Janssen te vergoeden. David Bellen (38), de nonkel van de vermoorde Shana Appeltans, en zijn echtgenote Cindy Broos (33) waren toen de hoogste bieders met 67.000 euro.

Maar de man uit Gavere gooit nu roet in het eten. Na de eerste zitting waren er nog 15 dagen waarin andere geďnteresseerden een hoger bod van 6.200 euro konden uitbrengen. Nu dat effectief gebeurd is, komt er – wellicht in januari – een tweede zitting voor de openbare verkoop van het huis. Dat wordt ook bevestigd op het Hasseltse notariskantoor van Michaël Van Der Linden. Op die tweede zitting kunnen er ook andere kandidaten bieden.

Voor de ouders van Shana is het opnieuw bang afwachten. Zij wonen naast het gruwelhuis en waren dan ook opgetogen dat nonkel David het huis kocht met de bedoeling het af te breken. ‘Het wordt ons allemaal wat veel', vertelt David. ‘Mensen doen ons echt pijn door te insinueren dat we het pand gewoon voor een prikje wilden kopen. 67.000 euro is inderdaad niet veel, maar het is ons om iets heel anders te doen dan die prijs. We willen het platgooien, want die pijnlijke herinnering moet voorgoed weg. Als iemand het nu wil kopen om eventueel te verhuren, is dat een trieste zaak. Ik denk dat zij dan diegenen zijn die een koopje willen doen. Ze houden dan geen rekening met het leed dat onze familie al moest verduren. Ik koop het huis om mijn zus Peggy – de moeder van Shana – te helpen bij de verwerking. Ik wil het nu niet meer hebben over die tweede verkoop. We wachten af en zullen er zijn.'

In het Oost-Vlaamse Gavere, op zo'n 125 kilometer van het Limburgse Loksbergen, wil G. niets kwijt over de beslissing van zijn broer Dominic S. ‘Ik heb daar niets mee te maken en geef er ook geen commentaar op', klinkt het droog. Ook de moeder van de man lijkt niet opgezet met de heisa die het bod met zich meebrengt. Zij slaat de deur dicht, wanneer we achter de beweegredenen vragen.

De twee broers wonen nog bij hun ouders in een statige villa. Volgens enkele bronnen liet de bieder al verstaan dat hij van plan is om zelf in het huis te gaan wonen, als hij de hoogste bieder blijft.

BRON: Het Nieuwsblad 01/12
MENING:
De familie Appeltans wist van in het begin dat dit kon gebeuren, zo gaat dat nu eenmaal met een openbare verkoop. 73.200 euro voor een huis met open bebouwing is natuurlijk een koopje, als de familie Appeltans hier geen bod op had gedaan, zullen er wel een hoop meer bieders geweest zijn. Maar omdat mensen empathie kunnen tonen, werd dit niet gedaan. Het was de familie gegund om het huis met de vele herinneringen af te breken, en iets anders te bouwen. Op een persoon na...
Dit vind ik wel een ondoordachte zet van de man ik kwestie. Hij haalt zichzelf en zijn familie heel wat kritiek op de hals. Natuurlijk is het zijn goed recht om ook zijn bod te doen op het huis, maar in dit geval zou ik het niet gedaan hebben. Bij mij, en ik denk ook bij velen anderen, had de menselijke kant voorrang gehad op de materiële kant. Maar zo zie je maar dat niet alle mensen daar rekening mee houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.