actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2012, 22:09
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Verdachte moeder bij begrafenis dochtertje (5)

Verdachte moeder bij begrafenis dochtertje (5)

24/11 BINNENLAND. In Zwevezele is zaterdagmorgen afscheid genomen van het 5-jarig meisje Dimfy. Die kwam vorige vrijdag door een overdosis medicijnen om het leven. De moeder van het meisje zit voorlopig in de cel op verdenking van moord. Toch stond de onderzoeksrechter toe dat Nathalie B. (40) de plechtigheid in de Sint-Aldegondiskerk bijwoonde.
De vrouw werd ruim op voorhand onder politiebegeleiding overgebracht uit de gevangenis van Brugge. Ze volgde de plechtigheid vanop een balkon dat normaal gebruikt wordt door een zangkoor. Zowel binnen als buiten de kerk waren heel wat agenten aanwezig. De kerk zat tijdens de dienst zo goed als vol.

Tot op vandaag blijft Nathalie B. volhouden dat ze met de dood van haar dochtertje niets te maken heeft. Op vrijdag 16 november ontdekten de oma en het halfbroertje van Dimfy het drama in de woning van Nathalie B. in Zwevezele. De vrouw heeft verklaard dat het 5-jarige meisje zelf de overdosis medicatie moet ingenomen hebben. Toen ze vastgesteld had dat haar dochtertje overleden was, probeerde de Zwevezeelse zichzelf van het leven te beroven.

Het is uitzonderlijk dat de onderzoeksrechter een verdachte de uitvaartplechtigheid laat bijwonen. Na de begrafenis wordt Nathalie B. opnieuw overgebracht naar de gevangenis.

"Ik stel het ten zeerste op prijs, want ik weet gewoon dat die vrouw haar dochter erg graag zag. Die begrafenis is belangrijk voor haar, hoewel het ongetwijfeld ook een pijnlijk moment zal zijn", zegt Johan Platteau, advocaat van de moeder.

De raadkamer besliste afgelopen dinsdag dat ze in het belang van het onderzoek nog een maand in de cel moet blijven. Dat onderzoek zal moeten uitwijzen of het om een moord of om een spijtig ongeluk gaat.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...begrafenis.aspx

Eigen mening

Of de moeder schuldig is of niet, daar ga ik me niet over uitspreken. Wél vind ik dat een moeder, ongeacht wat ze al of niet gedaan heeft, de begrafenis van haar eigen dochter moet kunnen bijwonen. Ook al krijgt ze misschien het etiket 'moordenares' op haar, in de eerste plaats is ze nog steeds een moeder. Ik ben van mening dat je die laatste groet niet mag afnemen van een moeder.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.