actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2015, 20:04
célinefrison célinefrison is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Geel
Posts: 55
Pak sigaretten dreigt pakken duurder te worden in Australië

Een pakje sigaretten dreigt pakken duurder te worden Down Under, althans als het van de Australische oppositiepartij Labor afhangt. Zij willen de prijs optrekken naar 40 Australische dollar per pakje, oftewel 27 euro voor 25 sigaretten.

Roken is al erg duur in Australië, maar de linkse oppositie wil sigaretten nu nagenoeg onbetaalbaar maken. Als de partij binnen enkele maanden verkozen zou worden, dan zal ze de taksen geleidelijk aan verhogen.

Die maatregel zou de Australische staatskas zo'n 50 miljard opleveren. Al is het Labor naar eigen zeggen vooral te doen om de Australiërs een gezonder leven te laten leiden.

"We willen dat mensen stoppen met roken. Ook mensen die het moeilijk hebben, moeten het roken kunnen opgeven. Want we weten allemaal dat roken doodt", aldus de partijwoordvoerster bij de Australische omroep ABC.

Dat de voorgestelde prijsstijging vooral het armere deel van de bevolking zal treffen, wil de partij counteren door ook in te zetten op sensibiliseringscampagnes.

De huidige conservatieve regering in Australië is in elk geval geenszins van plan om de prijs van sigaretten nog meer op te trekken.

Datum: 23/11/2015
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2504804

Mening: Persoonlijk zou ik dit een goede maatregel vinden. Ook in België mogen ze dit soort maatregel invoeren van mij. Ik ben echt tegenstander van roken. Roken is gewoon heel erg slecht voor de gezondheid. Het veroorzaakt bijvoorbeeld ook kanker en kan leiden tot de dood. Dat is toch reden genoeg om niet te roken? Als veel mensen zouden stoppen met roken, zouden er al minder zieken zijn. Dit kost dan weer minder voor de overheid. Ik begrijp wel dat als je begonnen bent met roken, het moeilijk is om ermee te stoppen. Maar als de regering dan zo'n hoge prijzen oplegt, is de bevolking volgens mij bijna verplicht om te stoppen. Het moet immers nog betaalbaar blijven. Al denk ik wel dat niet iedereen te stoppen zal zijn. Maar alle beetjes helpen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.