actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2013, 12:11
Wouter.M*eeusen Wouter.M*eeusen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Hoogstraten
Posts: 20
#DSDISCUSSIE. Zijn we te hard voor politici?

Open VLD-politica Fientje Moerman is gefrusteerd. Over de wijze waarop iedereen tegen het politiek vak aankijkt, zegt ze in een opiniestuk in de ochtendkrant van De Standaard. 'Politici zijn aangeschoten wild.'
De Standaard discussieert over de vraag of we te hard zijn voor onze politici. Reageer via de knop bovenaan, of via Twitter (#dsdiscussie) op onze ‘Discussie van de dag’.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131211_020

Eigen mening:
Ik weet dat er veel mensen hard zijn voor politici, soms ook te hard.
Maar langs de andere kant vind ik dat je er maar tegen moet kunnen, het is logisch dat heel veel mensen een andere mening hebben over de politiek dan bv Fientje Moerman. Dus vind ik het logisch dat ze commentaar krijgen over bepaalde uitspraken of over bepaalde handelingen die ze uitvoeren. En ik vind ook dat ze daar niet over mogen klagen, je weet op voorhand toch al als je in de politiek stapt dat je veel commentaar gaat krijgen over bepaalde zaken. Dus als je daar niet tegen kan moet je maar niet in de politiek stappen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2013, 20:56
Gertjan.s*els Gertjan.s*els is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Merksplas
Posts: 125
Politici moeten kritiek kunnen verduren, maar die kritiek moet ook op een beleefde en volwassen manier gebeuren. De politici moet je niet persoonlijk aanvallen, maar op hun standpunten.

Ik vind dat veel mensen zich ontzettend onbeschoft gedragen van zodra ze kritiek op politici uiten. En niet enkel de gewone man, veel politici zijn ook ontzettend grof en respectloos als ze over elkaar praten. Dan heb ik vaak mijn twijfels of mensen van zulk infantiel niveau wel een plek hebben in onze regering.

Deels hebben politici het wel aan de maatschappij te danken waarbij ze een persoonlijkheidsfenomeen zijn geworden en er een grote focus op hun persoonlijkheid wordt gelegd door de media. Hier kunnen ze echter zelf niets aan doen, maar ik denk wel dat veel nieuwe politici hier wel mee rekening houden voordat ze hun stap in de politiek wagen.

Anderzijds zijn er ook veel politici die juist bewust die media gaan opzoeken om in de gunst te geraken van het volk. Begrijpelijk, maar wees er dan ook van bewust dat dit tegen je gebruikt kan worden.

Er moet dus eigenlijk langs beide kanten aan gewerkt worden, vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.