actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2014, 14:41
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 77
"School in Zicht" neemt vooroordelen over concentratiescholen weg

"School in Zicht" neemt vooroordelen over concentratiescholen weg

In het centrum van Lokeren waren de scholen tot voor kort zogenoemde concentratiescholen, met bijna uitsluitend allochtone leerlingen. Maar dat is veranderd, nadat de organisatie "School in Zicht" er een project op de rails had gezet.

Videofragment uit het journaal van 19 november 2014.

Bron: http://deredactie.be/cm/ /videozone/programmas/journaal/2.3 6518?playlist=7.39637&video=1.2152846

Eigen mening

Ik ga akkoord met de mening van de moeder die als eerste aan het woord is in het filmpje. Ik denk dat het een goede keuze is om je kinderen bewust naar een zogenaamde concentratieschool te sturen, omdat ze zo een beter beeld krijgen van de maatschappij zoals ze is.
Ik geloof niet dat het onderwijs en de omgang met leerlingen slechter verloopt dan in een andere kleuterschool. Deze mengelmoes van culturen heeft positieve gevolgen in twee richtingen. De Vlaamse kinderen krijgen meer respect voor leerlingen met een andere nationaliteit en zullen zich ook meer thuis voelen in onze multiculturele samenleving dan andere leerlingen die naar een "blanke" school gegaan zijn. Ook voor de allochtone leerlingen is het positief omdat ze al spelenderwijs hun Nederlands verbeteren.
Dat dit problemen met zich meebrengt, begrijp ik ergens wel omdat het uiteindelijk over verschillende culturen gaat die elk hun eigen gewoonten, waarden en normen hebben. Het is goed dat de organisatie School in Zicht de scholen wil bijstaan om deze problemen op te lossen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.