actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2015, 21:16
Bart.V*nderLinden Bart.V*nderLinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Er zijn te veel onbekende vreemdelingen op Brusselse bodem

16/11/2015

Volgens de minister van Justitie Koen Geens (CD&V) zijn er in Brussel te veel onbekende vreemdelingen en moet er meer samenwerking komen tussen de veiligheidsdiensten. Dat zei hij in "Het Journaal". Geens vindt het nu nog te vroeg om al schuldigen aan te duiden, voor het feit dat niemand op de hoogte leek van de plannen voor de aanslagen in Parijs.

De Franse president François Hollande sprak vanmiddag het Franse parlement toe. Hij zei onder meer dat de aanslagen in Parijs "in België georganiseerd werden". Koen Geens relativeerde die vingerwijzing.

"Het lijkt me normaal dat men een naburig land opzoekt om een aanslag voor te bereiden. Het zou me verbazen dat men een aanslag op Parijs in Parijs gaat voorbereiden. Het moet ook nog bewezen worden dat de aanslag hier georganiseerd werd", benadrukte Geens.

Op de vraag of onze veiligheidsdiensten de aanslagen hadden moeten zien aankomen, antwoordde Geens milderend. "Geen enkele inlichtingendienst, ook de Amerikaanse, had nuttige informatie over deze aanslagen. Dan kunnen we ook niet veel doen."

Geens wil nu nog geen schuldigen aanwijzen. "De veiligheidsdiensten moeten nu in alle rust hun werk kunnen doen en als blijkt dat er fouten zijn gemaakt, moeten we zien waar dat aan lag."

De minister van Justitie ziet wel een probleem in Brussel. "Er zijn te veel onbekende vreemdelingen op Brusselse bodem. We moeten strengere wooncontroles invoeren." Geens ijverde ook nog voor een betere samenwerking tussen de inlichtingendiensten.

bron: De Redactie

Eigen mening:
Volgens de minister van Justitie Koen Geens (CD&V) zijn er in Brussel te veel onbekende vreemdelingen en moet er meer samenwerking komen tussen de veiligheidsdiensten. Volgens Geens is het logisch dat de aanslag op Parijs in een buurland werd georganiseerd. Ik volg zijn mening hierin en wil er nog aan toevoegen dat aanslagen altijd goed georganiseerd worden. We zouden dus wel eens vragen moeten stellen bij ons immigratiebeleid en ook bij de lijst met gezochte criminelen. Ik vind dat België nog steeds te weinig doet tegen criminaliteit. Of het nu gaat over drugs,wapengeweld of een andere vorm van onethisch gedrag, het moet er dringend worden ingehamerd dat zo'n zaken niet meer mogen worden getolereerd. Over het feit dat er teveel onbekende vreemdelingen op Brusselse bodem leven ben ik vrij sceptisch. Zolang er niets is bewezen, verblijven ze hier niet. Als er eenmaal word bewezen dat Brussel overstroomt van illegalen, moet er dringend worden opgetreden. Ik vind het onaanvaardbaar om te stellen dat illegalen in ons land mogen komen vertoeven. Indien het echt zo blijkt moeten er maatregelen worden getroffen om illegalen terug naar het buitenland te sturen. Ik vind mezelf een vrij ethische persoon maar dit neemt niet weg dat we zomaar iedereen in ons land moeten accepteren,onderdak geven en hun gang laten gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.