actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th November 2015, 18:39
laura.v*nlommel laura.v*nlommel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Noorderwijk
Posts: 31
Obama: "Moslimgemeenschap deed te weinig om het extremisme te bestrijden"

Obama: "Moslimgemeenschap deed te weinig om het extremisme te bestrijden"

"De moslimgemeenschap heeft in het verleden te weinig gedaan om tragedies als die in Parijs te voorkomen." Dat zei Obama tijdens zijn speech in Turkije, waar momenteel de G-20 aan de gang is. Hij zei ook dat de Amerikaanse aanpak in de strijd tegen IS na de aanslagen in Parijs niet zal worden bijgesteld.
Volgens Obama hebben de moslimgemeenschappen en de moslimleiders te weinig gedaan om het extremisme te bestrijden. Hij deed deze uitspraak tijdens de top van de G-20 in Turkije, waar momenteel twintig wereldleiders samenzitten.

"De moslimleiders en de moslimgemeenschap moeten zich beraden over de vraag waar extremistische ideologieën vandaan komen. En zich dus afvragen hoe het komt dat kinderen zo'n gevaarlijke visies ontwikkelen, gerechtvaardigd door hun religie."

We moeten wel vermijden dat we in stereotypen beginnen te denken. "Extremisten zeggen te spreken voor "alle echte moslims" en dat is gevaarlijk. We moeten vermijden dat we als niet-moslims beginnen te generaliseren want dat is precies wat de extremisten beogen."

Aanpak blijft dezelfde

De Amerikaanse aanpak in de strijd tegen IS zal na de aanslagen in Parijs niet worden bijgesteld. Er worden dus geen Amerikaanse grondtroepen naar Syrië gestuurd.

Obama: "Als er een gemakkelijke en snelle oplossing zou zijn om IS te verslaan, dan hadden we die allang genomen. Ik ben er van overtuigd dat de strategie die we momenteel hanteren de beste strategie is. Al kan het misschien wel even duren aleer we resultaat zien."

De luchtaanvallen tegen IS worden wel opgevoerd en er zal ook meer ondersteuning komen voor troepen die op het terrein tegen IS vechten.

Geen weet van aanslag in Parijs

Obama weerlegt ook de kritiek dat ze de kracht van de terreurorganisatie IS onderschat hebben. "We wisten dat de kans bestond dat IS in het Westen zou toeslaan en dat ze geweld zouden gebruiken. Maar onze inlichtingendiensten hadden geen enkele indicatie dat een aanslag in Parijs op til was."

Bron : de redactie ; 16/11/15
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...9?eid=1.2497984

Eigen mening : Ik ben het volledig eens met de visie van Obama. Het klinkt misschien wel cru om te zeggen dat Amerika hun aanpak tegenover IS niet zal worden bijgesteld na de aanslagen in Parijs, maar naar mijn mening is het juist dat waar IS naartoe wil. Ik denk dat zij juist de reactie krijgen wat zij willen en dat is juist het gene dat we niet mogen laten gebeuren. Obama kiest voor de juiste aanpak. Ik ben ook van mening dat de moslimgemeenschap het inderdaad verkeerd heeft aangepakt in het verleden. Niet heel de moslimgemeenschap natuurlijk, want zij worden dikwijls veralgemeend naar allemaal van slechte aard te zijn, wat dus duidelijk niet waar is. Ik denk wel dat men in het verleden beter had moeten nadenken van waar deze extremistische ideologieën vandaan komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.