actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2008, 19:58
ambi-ann ambi-ann is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Westerlo
Posts: 76
fietstalent

10/04
"Fietsexamen is een must"


Wie op school fietsexamen aflegt, loopt minder risico om later bij een ongeval betrokken te raken. Professor Jan Pauwels van de KU Leuven pleit voor een intensieve opleiding in het echte verkeer. Kinderen die de lagere school verlaten, moeten volgens de eindtermen de voorrangsregels in het verkeer kennen en kunnen toepassen.

Omdat veel scholen geen of heel weinig aandacht besteden aan levensechte situaties en zich beperken tot oefenen op de speelplaats, pleit professor Jan Pauwels van de KU Leuven voor een eengemaakt fietsexamen voor alle scholen. (belga/adv)
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onder...een-must-.dhtml

Dit kan wel tellen vind ik. Binnen mijn jeugdbeweging (die voor jongeren vanaf 12 jaar is) merk ik dat sommigen inderdaad serieuze problemen hebben om te fietsen. Dit wordt spijtig genoeg meestal pas opgemerkt tijdens de lange fietsritten naar de kampplaats in de zomer en dan is het te laat om er alsnog iets aan te doen. Gevolg: een aantal onverantwoorde uitwijkmanoeuvres voor de mensen die achter zulke fietstalenten rijden.
Wanneer dit tegelijkertijd nog eens gecombineerd is met een slechte fysiek... dan betekent dit dat je hen als leiding zo'n 1/3 van de weg moet voortduwen (en dit na een examenreeks met een minimum aan sport ;-) jeetje)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.