actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2013, 10:39
L*en van Overveld L*en van Overveld is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 130
75 procent van alle milieuvergunningen komt te laat

75 procent van alle milieuvergunningen komt te laat

Slechts 25 procent van de milieuvergunningen waarover Vlaams minister van Milieu Joke Schauvliege (CD&V) moet beslissen, wordt binnen de normale termijn behandeld. Voor de andere loopt de wachttijd op tot één of zelfs meer dan twee jaar, aldus De Morgen en Het Laatste Nieuws.

162 dossiers over milieuvergunningen belandden in 2011 op het bureau van minister Schauvliege. 121 dossiers, of 75 procent, werden niet behandeld binnen de vooropgestelde termijn van vijf maanden plus een maand mogelijke verlenging. Zeker in vergelijking met 2004 zijn die cijfers dramatisch: toen behandelde de bevoegde minister nog 90 procent op tijd. Sindsdien ging het gestaag bergaf tot 25 procent.

Ontkenningsfase

Volgens Schauvliege is de achterstand te wijten aan de complexiteit van de dossiers. Op haar bureau belanden immers enkel de ‘zwaarste gevallen”$’. De minister verwijst eveneens naar de omgevinsgvergunning die er volgend jaar zou moeten komen.

De Vlaamse ombudsman neemt geen genoegen met die verklaringen. ‘Schauvliege zit in de ontkenningsfase’, zegt Bart Weekers. ‘De minister wil niet eens erkennen dat er een probleem is. Ik betreur die houding ten zeerste.’ Ook ondernemersorganisatie Unizo hekelt de gang van zaken.

Bron: www.destandaard.be, datum 31 oktober 2013

Eigen mening:
Ik vind dat het geen excuus mag zijn dat minister Schauvliege te veel werk heeft. Ik vind dat alle aanvragen behandeld moeten worden binnen de vastgelegde termijn.
Als mensen geen antwoord krijgen op hun aanvraag omdat ze gewoonweg te laat behandeld wordt, worden ze misschien wel ongeduldig. Als die mensen die geen antwoord hebben gekregen toch de dingen gaan doen waarvoor ze een aanvraag hebben ingediend, gaan er veel illegale projecten opgestart worden vermoed ik. En dan heeft de overheid die last er nog eens bij.
Er moet een oplossing komen want zo’n hoog percentage van dossiers die gewoonweg te laat behandeld worden is immens groot.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st October 2013, 11:33
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Ik vind inderdaad ook dat er zo snel mogelijk een oplossing moet komen, maar we moeten wel onthouden dat ministers ook maar mensen zijn. Misschien is het voor haar beter om toch samen te werken met iemand anders om zo het werk te verdelen en niet zo vaak naar excuses te moeten zoeken?
Maar om een probleem op te lossen moet er wel eerst een probleem zijn, en als Schauvliege dit effectief ontkent dat maakt dat het er niet makkelijker op...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st October 2013, 12:22
jolien.claessens jolien.claessens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: vorselaar
Posts: 77
Ik vind dit echt niet kunnen. Mensen dienen een aanvraag in en weten dat een bepaalde wachttijd zullen moeten doorgaan voor ze een goedkeuring krijgen. Als deze wachttijd dan steeds verder op loopt zonder dat je verder kan met je project zorgt dit voor de nodige frustraties. Als minister moet je ervoor zorgen dat je binnen de vooropgestelde tijd je taken af krijgt en niet met flauwe excuses afkomen wanneer dit niet lukt, zoek dan naar een oplossing.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.