actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th August 2018, 20:38
Nathalie H*ybrighs Nathalie H*ybrighs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ham
Posts: 38
Unhappy Slachtoffer homohaat getuigt

Slachtoffer homohaat getuigt: “Ik ben 20 jaar uit de kast, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt”

“Haat tegen holebi’s is laatste jaren verergert”

De voorbije week waren er in ons land een aantal gevallen van gaybashing. Vrijdagavond werd onder meer een homo aangevallen na een party van de Antwerp Pride. Zijn aanvallers scholden hem uit, sloegen en schopten hem. De 39-jarige man doet zijn verhaal aan VTM NIEUWS, want het geweld tegen holebi’s is de laatste jaren verergert, zegt hij.

Vrijdagavond vielen onbekenden Noel aan in de rug, toen hij langs de Frankrijklei naar huis stapte, na een feestje van de Antwerp Pride. Ze duwden hem op de grond. “Ik hoorde ze niet aankomen, dat was een schok”, vertelt de man. “Ze riepen heel de tijd ‘vuil jeanet’”.
De aanval op twee homomannen eerder in Gent had de man al erg aangegrepen. Vooral ook de erg kwetsende reacties op social media. Hij vindt de homohaat alleen maar toegenomen. “Ik persoonlijk heb het gevoel dat toen ik jonger was, 10 jaar geleden of zo, dat het toen toleranter was. Ik ben 20 jaar uit de kast, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik heb natuurlijk al kleinere dingen meegemaakt, verbaal geweld. Maar dit, dat iemand u wil slaan, dat iemand geweld wil plegen, gewoon omdat je homo bent. Dat gaat er gewoon niet in.”
Met zijn getuigenis wil de man de haters met zichzelf confronteren. “Daar moet toch aandacht aan besteed worden. Dat kan toch niet, dat die rotte appels in onze maatschappij mensen zomaar aanvallen, zonder reden, om wie ze zijn.”

Nog ander geval van homohaat

Gisterenavond, op de ‘closing party’ van de Antwerp Pride, vond opnieuw een geval van gaybashing plaats. Het slachtoffer, een man van 28, kreeg eerst homofobe opmerkingen naar het hoofd geslingerd en werd daarna met een duw en een slag tegen de grond gewerkt. Hij verloor hierbij even het bewustzijn.
De twintiger werd naar de hulppost gebracht en vandaar overgebracht naar het ziekenhuis. De politie neemt de feiten ernstig en is een onderzoek gestart. Er moet nog een getuige verhoord worden over de feiten.

Bron : Het Laatste Nieuws, 13 augustus 2018
https://www.hln.be/nieuws/binnenlan...maakt~a17a4053/

Mening : Ik kan niet begrijpen dat dit nog zo veel gebeurt in deze tijd. Je zou denken dat met de modernisering van de maatschappij, de homohaat ook zou wegebben, maar niets is dus minder waar. Volgens mij hebben homo's hier ook meer last van dan lesbiennes. Vrouwen gaan ze natuurlijk al niet zo snel fysiek aanvallen, maar daar hoor ik toch sowieso minder problemen over dan bij mannen. En uiteindelijk is dit toch juist hetzelfde. Waarom respecteren mensen elkaar niet zoals ze zijn?! Een eigen mening hebben mag, maar respecteer die van de anderen dan ook!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.