actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2012, 16:51
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
Overleg tussen Fordbonden en directie muurvast

Overleg tussen Fordbonden en directie muurvast

De vakbonden van Ford Genk hebben opnieuw samengezeten met de Europese directie. Het was het eerste overleg nadat de vakbonden de directie in gebreke hadden gesteld, maar die aanvaardt dat niet. De bonden overwegen juridische stappen.

Twee weken geleden was er al een overleg tussen de vakbonden van Ford Genk en de Europese directie van de autobouwer. Die samenkomst duurde amper enkele minuten. De vakbonden hebben er de directie in gebreke gesteld, omdat Ford volgens hen terugkomt op de belofte voor werkgelegenheid tot 2020.

De Europese directie van Ford vindt niet dat ze in gebreke is gebleven bij de sluiting van de fabriek in Genk. De vakbonden beraden zich over verdere juridische stappen. Zolang er geen duidelijkheid is over de ingebrekestelling willen de vakbonden niet beginnen aan de onderhandelingen over een sociaal akkoord.

Morgen zitten de bonden en de Europese directie opnieuw aan tafel over het heropstarten van de fabriek. Volgens TV Limburg zou er alvast deze week niet meer gewerkt worden, al was dat eerder wel gezegd. Daarnaast zal onderhandeld worden over de voorwaarden om de afgewerkte auto's vrij te geven. Vrijdag volgt er een ondernemingsraad waarop wellicht de planning voor januari bekendgemaakt wordt.

Bron: deredactie.be
Datum: 11/12/2012

Eigen mening:

Ik vind dat de vakbonden hier gelijk hebben. Als de directie inderdaad werkzekerheid heeft beloofd tot 2020, dan moeten ze zich aan die belofte houden. Ik weet ook dat dit niet kan aangezien de fabriek moet sluiten, maar ik begrijp zeker de vakbonden dat ze er toch iets proberen uit te halen. Het wordt afwachten of de vakbonden juridische stappen zullen ondernemen. Toch komt er morgen terug een overleg tussen de vakbonden en directie. Deze zal gaan over het heropstarten van de fabriek en ook over de voorwaarden om de afgewerkte auto's vrij te geven. Na het overleg komt er vrijdag een ondernemingsraad om de planning voor januari te geven aan de werknemers. Ik zou als werknemer al niet meer te veel uitkijken om nog te gaan werken, want de ene keer mogen ze wel komen werken en de andere keer niet meer. Ik begrijp ook zeker dat ze de afgewerkte auto's niet willen vrijgeven. Dit is nog steeds een onderdeel van hun staking.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th December 2012, 19:55
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
Ik kan me nog een euforische Kris Peeters herinneren die vertelde dat hij samen met de directie van Ford een akkoord had bereikt om de productie in Ford Genk open te houden en werkgelegenheid te blijven creëren tot 2020. Er werd toen dus een akkoord gesloten en beloftes gemaakt. Als we dan enkele weken later in het nieuws te horen krijgen dat Stephen Odell alsnog de stekker uit Ford Genk trekt, dan lijkt het me logisch dat Ford in gebreke te stellen is.

Het is frappant om te zien hoe arrogant de directie van Ford is door dit te betwisten. Ze kunnen/willen het zelfs niet toegeven. Ik ben van mening dat de vakbonden juridische stappen moeten ondernemen zodat Ford alsnog verantwoordelijk kan worden gesteld voor het breken van de beloftes.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.