actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2018, 14:14
Michiel.O* de Beeck Michiel.O* de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Geel
Posts: 30
In India zijn drie meisjes verkracht en levend verband in een week tijd

In India is er voor de derde keer deze week een meisje verkracht en levend verbrand. Het meest recente slachtoffer was 16 jaar oud. Het meisje overleed nadat een 26-jarige man haar in brand stak. De gruwelijke incidenten brengen het debat over seksueel geweld in het land opnieuw op gang.

Het is de derde keer deze week dat een meisje verkracht en verband wordt in India. De 16-jarige bezweek aan haar verwondingen. Het meisje werd in brand gestoken door een 26-jarige man, nadat ze ermee gedreigd had om naar zijn familie te stappen en hen te vertellen over de verkrachting.

De feiten gebeurden in het district Sagar, in de deelstat Madhya Pradesh, zei de politie. "We hebben twee verdachten opgepakt", aldus politiechef Satyendra Kumar Shukla. "Een van hen is de neef van het meisje. Hij had de hoofdverdachte laten weten dat het meisje alleen thuis was. De hoofdverdachte is getrouwd en heeft een kind."

Twee andere tieners werden een week geleden ook al het slachtoffer van gelijkaardige feiten, allebei in de deelstaat Jharkhand. Een van de verkrachte meisjes is omgekomen, de tweede verkeert nog altijd in levensgevaar.

Protest seksueel geweld

De verkrachtingen van de meisjes leiden tot demonstraties tegen seksueel geweld in de deelstaat Jharkhand. Ook vorige maand werd er gedemonstreerd tegen seksueel geweld, nadat een 8-jarig moslimmeisje werd gedood, nadat ze het slachtoffer werd van een groepsverkrachting.

Als reactie kondigen de autoriteiten een nieuwe maatregel aan, waarbij de doodstraf mogelijk wordt wanneer kinderen die jonger zijn dan twaalf jaar worden verkracht.

Strengere wetten tegen seksueel geweld

In 2012 leidde een groepsverkrachting van een student in New Delhi tot massale protesten en werd het wereldnieuws. Sindsdien heeft India zijn wetten inzake seksueel geweld aangescherpt. Maar activisten klagen aan dat er nog steeds te weinig wordt gedaan om de wetten te implementeren, ze zeggen dat het seksueel geweld onverminderd doorgaat.

In 2016 werden in India zowat 40.000 verkrachtingen gemeld, maar vermoed wordt dat het er in werkelijkheid veel meer zijn.

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/0...band-op-een-we/
Website: www.vrt.be
Geraadpleegd: 12/05/2018 14:04

Eigen Mening: Dat de vrouw in bepaalde delen van de wereld nog steeds als minderwaardig wordt beschouwd weten we al langer. Dat dat gedrag hopeloos verouderd is en het feit dat het tegenwoordig nog altijd gaande is in die delen is vanzelfsprekend absurd en onacceptabel. Ik had niet zo lang geleden al een online artikel gelezen over een meisje dat reeds verkracht is geweest en vervolgens ook in brand is gestoken door de daders, dan nog wel vlak voor de ogen van haar eigen familie. Is dit soms de nieuwe trend die gaat gezet worden? Is dit de nieuwe gang van zaken voor alle psychopaten die het nut niet meer zien van zinnelijk te leven? Moeten we daarvoor zo'n intelligent ras zijn? Ik denk dat het een understatement is als ik zeg dat ik walg van gebeurtenissen zoals deze en wanneer ik hoor dat maatregelen zoals de doodstraf worden ingevoerd als tegenactie, dan kan ik niet anders dan akkoord gaan. Dan nog is de doodstraf enkel actief voor mensen die meisjes jonger dan twaalf jaar mishandelen, dan denk ik: "Is dertien jaar dan minder erg?". Die doodstraf had gerust ook voor mensen mogen gelden die besluiten om de levens van vrouwen van alle leeftijden te beëindigen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.