actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2015, 11:05
Joël.vxngorp Joël.vxngorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Morkhoven
Posts: 27
Haastwerk nodig om controle op werklozen tegen 1 januari bij VDAB te krijgen

artikel:
Hoewel de VDAB volgens de staatshervorming sinds 1 april bevoegd is om werklozen te controleren op hun werkwilligheid, is het wetgevend werk om dat te regelen nog steeds niet rond. Federaal minister van Werk Kris Peeters (CD&V) belooft donderdag in De Tijd een oplossing tegen het jaareinde.
De concrete overdracht van de federale RVA naar de Vlaamse VDAB is al meermaals uitgesteld. Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA) maande zijn federale collega Peeters vorige week per brief aan tot spoed. “Het baart mij enigszins zorgen dat we nog steeds niet over een juridisch sluitend federaal kader beschikken om de controlebevoegdheid ook daadwerkelijk over te nemen”, schreef hij.

Op de raad van bestuur van de VDAB liet Muyters volgens De Tijd woensdag nog verstaan dat Peeters het advies van de Raad van State inroept als excuus voor de vertraging. Die stelt dat het kader niet geregeld kan worden via KB, maar enkel via een wet. Dat zou opnieuw uitstel kunnen betekenen.

Peeters wil dat echter voorkomen. “We gaan het koninklijk besluit op 19 november bespreken in het beheerscomité van de RVA. De timing van 1 januari zal dus worden gehaald”, verzekert hij in de krant.

Eigen mening: Ik vind het zeer goed dat ze eindelijk wat meer achter de vrijwillig werklozen zitten. Het heeft zeer lang geduurd eer er grotere maatregelen werden getroffen jegens hen. Vrijwillig werklozen hebben een bijdragen aan economische crisissen en zorgen voor of een groter gat in de begrotingen of voor hogere belastingen. Toch heb ik mijn twijfels of de deadline van 1 januari zal worden gehaald. Bij zulke zaken als deze komt er wel altijd iets anders tussen.

Laatst aangepast door Joël.vxngorp : 5th November 2015 om 11:09.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.