actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2015, 00:34
A*ron.Simsek A*ron.Simsek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 101
Facebook steeds meer mobiel

De sociale netwerksite Facebook pakte na beurs uit met beter dan verwachte kwartaalcijfers. De verkoop van advertenties draaide op volle toeren.




De winst over het derde kwartaal klopte de marktconsensus ruimschoots. De courante winst per aandeel bedroeg 57 cent, vijf cent meer dan wat analisten hadden berekend. De nettowinst ging van 802 naar 891 miljoen euro. De inkomsten van de groep sprongen liefst 1,3 miljard hoger tot 4,5 miljard dollar, waar de markt op 4,37 miljard dollar had gemikt.

Facebook kon die mooie cijfers neerzetten dankzij de lancering van nieuwe advertentiediensten enupdaties op zijn mobile app. Daardoor sprongen de globale inkomsten uit reclame ruim 45 procent hoger. Het ledenaantal van Facebook blijft eveneens groeien, einde september telde het 1,55 miljard maandelijkse actieve gebruikers, 14 procent meer dan een jaar eerder.

Het aandeel is dit jaar al 33 procent duurder geworden, de koers ging in de handel na beurs vijf procent hoger.

Bron: De Tijd 4/11/15
http://www.tijd.be/ondernemen/techn...wsstream_recent

Mening:
Ik sta niet met grote ogen te kijken door het feit dat Facebook het goed doet op de beurs. Facebook is vrij populair bij jongeren, maar is het wel zo goed als we denken? Enerzijds vind ik het een zeer gemakkelijk forum om afspraken te maken en om overzichtelijk groepen te contacteren etc. Anderzijds vind ik het vrij storend om foto's en filmpjes te zien passeren die mij absoluut niet interesseren. Daarnaast vind ik het jammer dat ook Facebook (net zoals andere gelijkaardige websites) laagdrempelig zijn om anderen de huid vol te schelden. Storend vind ik ook de spam aan reclame en mails. 'Je kijkt op het internet rond naar een nieuwe gsm en plots staan er overal advertenties op Facebook'.

Tot slot betwijfel ik of de privacy wel zo privacy is als ze beweren. Mensen klikken al te vaak op 'gelezen en goedgekeurd' zonder effectief de algemene voorwaarden door te nemen. Mocht ik de klok kunnen terugdraaien, betwijfel ik of ik een nieuw account zou aanmaken.

Laatst aangepast door A*ron.Simsek : 5th November 2015 om 00:46.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.