actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2015, 13:06
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Vlaamse regering en Unizo lanceren campagne voor meer webshops

Vlaamse ondernemers moeten koopwaar uit de winkel ook meer online in de markt zetten. Om dat te bereiken, lanceren Vlaanderen en ondernemersorganisatie Unizo dinsdag de campagne ‘Het internet. Ook uw zaak’.

Met een mediacampagne, een zelftest en opleidingen wil men handelaars minstens doen nadenken en ook overtuigen om aan e-commerce te doen.

‘Mij is ooit gevraagd of ik ervoor kan zorgen dat de e-commerce verboden wordt’, opent minister van Werk, Economie en Innovatie Philip Muyters (N-VA) zijn toespraak bij de start van de campagne. ‘Dat is de verkeerde houding. E-commerce is er en we moeten ons afvragen hoe we dit nu zelf moeten gaan doen. We verliezen terrein als we daar niet op ingaan.’

Met een mediacampagne wil de overheid handelaars doen nadenken over de mogelijkheden. Op de website www.hetinternetookuwzaak.be komen tips, getuigenissen, maar ook de wettelijke regels. Er is ook een E-scan beschikbaar, een zelftest die op basis van zo’n 50 vragen gepersonaliseerd advies geeft. In samenwerking met zelfstandigenorganisatie Unizo en opleidingscentrum Syntra zullen in heel Vlaanderen zo’n 25 informatiesessies worden georganiseerd, met experts en getuigenissen.

Karel Van Eetvelt, gedelegeerd bestuurder van Unizo, is overtuigd van het nut van het project. ‘Minder dan drie op de tien handelaars doen aan e-commerce. Een groot deel van hen denkt dat het niets voor hun producten is, maar dat is de grootste misvatting die er bestaat. Vaak is het nog een angst voor het onbekende, maar we willen zo talrijk mogelijk mensen meekrijgen.’

Volgens het Agentschap Ondernemen kost het hele project zo’n 0,7 miljoen euro.

Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151103_01952361

Datum: 03/11/2015

Eigen mening: Ik vind het zeker geen slecht idee om webshops aan te moedigen bij bedrijven, want tegenwoordig zijn webshops heel populair bij de consument. Meer en meer mensen kopen spullen op het internet, omdat het gemakkelijk is, het snel gaat, het niet meer te verkrijgen is in een winkel in de buurt of omdat het alleen te verkrijgen is in het buitenland. Ikzelf koop liever mijn spullen in een echte winkel, maar ik vind het wel altijd fijn om op hun websites al eens te kijken wat ze te bieden hebben. Ik vind deze campagne dus zeker een goed idee, want minder dan drie op de tien handelaars doet aan e-commerce en dit vind ik toch zeer weinig.
Zoals ik al eerder in een artikel vermeldde, mogen ze wel wat meer werk maken van een goede beveiliging van de webshops. De helft van de webwinkels kampt met beveiligingsproblemen en dit is natuurlijk veel te veel. Als ze webwinkels willen aanmoedigen bij de handelaars, dan moeten ze er ook voor zorgen dat ze goed beveiligd zijn, zodat de klanten zonder al te veel zorgen kunnen shoppen op het internet.

Laatst aangepast door Jill.V*rstrepen : 3rd November 2015 om 13:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.