actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd February 2013, 14:40
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Kris Peeters: 'Ja, ik kan Bart De Wever verslaan'

Het is nog 'de minste van zijn zorgen' waar hij na de verkiezingen van 2014 terechtkomt, maar gevraagd naar zijn winstkansen is Vlaams minister-president Kris Peeters zelfverzekerd: 'Ja, met de steun van de CD&V kan ik Bart De Wever en de N-VA verslaan', zegt hij in een interview met Het Laatste Nieuws.
Nogmaals minister-president of voor een eerste keer premier? Er wordt her en der al druk gespeculeerd over de toekomst van Kris Peeters. Hijzelf is er niet mee bezig, zegt hij. 'Als ik op zoek ben naar nieuwe jobs, dat is het voor de mensen in Genk en elders Vlaanderen. Niet voor mezelf.'

Er moet nog een en ander gerealiseerd worden door zijn team, erkent de leider van de Vlaamse regering. Het parcours was dan ook zwaarder dan dat het zich in 2009 aandiende. 'Wij gingen er in 2009 vanuit dat we twee jaar lang streng zouden moeten bezuinigen en dat we daarna drie jaar zouden kunnen investeren. De crisis heeft daar anders over beslist. 't Is alsof we een Tour hebben gereden met alleen maar bergritten. Maar als deze ploeg in 2014 de finish haalt, zal ze trots mogen terugkijken.'

Peeters heeft dan ook vertrouwen voor de verkiezingen, ook al is de kloof met de N-VA in de peilingen groot. 'Ik onderschat mijn tegenstander niet, maar ik geef me nooit gewonnen en ik kan vreselijk slecht tegen mijn verlies', zegt de kopman van de Vlaamse christendemocraten. 'Met de steun van de CD&V kan ik Bart De Wever en de N-VA verslaan. Dat is niet evident, maar het is speelbaar.'

Veel verder wil Peeters nog niet vooruitblikken. 'De verkiezingen vallen op 25 mei 2014. Dat is nog vijftien maanden ver. Te vroeg om bezig te zijn met waar ik nadien terechtkom. We gaan met CD&V opnieuw voor de leiding van de Vlaamse regering. Maar de partij heeft bekwame mensen genoeg om zowel de Vlaamse als de federale regering te leiden.'
Hij merkt nog op dat 'al die geruchten als zou de federale regering-Peeters al in de steigers staan, nergens op slaan.'

Eerder had Peeters aangegeven dat een overstap naar het federale niveau incompatibel zou zijn met zijn strijd om de 'Copernicaanse omwenteling'. Maar nu klinkt hij minder beslist. 'Uitsluiten kan ik niets', klinkt het in Het Laatste Nieuws. 'Laat ik het zo stellen: als de Vlamingen volgend jaar massaal voor mij en CD&V stemmen, zal het vraagteken achter mijn nieuwe job snel weg zijn.'

De Standaard: zaterdag 23 februari 2013, 13u26

Kris Peeters denkt dat hij Bart De Wever kan verslaan in de verkiezingen van 2014 mits de CD&V hem steunt. Goed voor Kris Peeters dat hij zo zelfzeker is. Als ik van hem was zou ik wel een beetje oppassen met zijn uitspraken, want Bart De Wever en de N-VA is momenteel heel populair. Dat hebben de verkiezingen al bewezen. Langs de andere kant heeft Bart De Wever nog niet veel bewezen, dus kan die populariteit nog wel omslaan. De verkiezingen van 2014 zijn nog niet voor meteen, maar ik ben in ieder geval al benieuwd of Kris Peeters inderdaad Bart De Wever kan verslaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.