actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2014, 08:39
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Fiscus draalt met sommige terugbetalingen

Fiscus draalt met sommige terugbetalingen
Vandaag om 07:57 | Bron: BELGA

Mail
Print
Fiscus draalt met sommige terugbetalingen
Foto: Photo News
Niet alle belastingbetalers die hun aangifte voor 15 juli indienden via Tax-on-Web zien binnenkort reeds het geld dat ze terugbetaald moeten krijgen op hun rekening verschijnen. Dat schrijft La Libre Belgique zaterdag, op basis van een intern document van de fiscale administratie. Die vaststelling geldt vooral wanneer het om aanzienlijke bedragen gaat die terugbetaald moeten worden.



Zo zouden belastingbetalers hun te veel betaalde bedrag pas in februari of maart 2015 teruggestort krijgen. Uit het document dat de krant kon inkijken blijkt dat van zowat 1,4 miljoen aangiftes die online ingediend werden, er iets meer dan 236.000 behandeld maar nog steeds in afwachting van terugbetaling zijn.

Van die terugbetalingen gaat het gemiddeld om een kost van 2.250 euro voor de staat. Drie kwart van de terugbetalingen die achterstand hebben betreft belastingbetalers uit het noorden van het land.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141213_01427510
Mijn mening: Dat klopt blijkbaar, want ik hoor mijn ouders daar ook regelmatig over klagen. Wat moet men toch allemaal niet doen om een begroting in evenwicht te krijgen. Nu de kerstperiode er aan komt rekenen toch vele mensen op het extraatje van deze terugbetaling. Ze hebben er trouwens recht op: het zijn immers hun centjes. Of het nu zinvol is om een vertraging in die terugbetalingen te hanteren is nog maar de vraag, want die rekening wordt dan toch in 2015 gepresenteerd en naar ik verneem zijn die vooruitzichten ook niet meer zo rooskleurig. Ik vraag me soms wel af of het ooit nog goedkomt met de Belgische financiën. Alle besparingen hebben tot hiertoe blijkbaar niet zoveel opgelost.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.