actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd February 2018, 12:23
Ruben.P*eters Ruben.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 52
Trump gebruikt spiekbriefje dat hem eraan herinnert empathisch te zijn

De ontmoeting van Donald Trump en de familieleden van slachtoffers van schietpartijen doet om meerdere redenen wenkbrauwen fronsen. Niet alleen wil de president leerkrachten bewapenen; hij bleek ook een spiekbriefje nodig te hebben om hem eraan te herinneren dat hij empathisch moet zijn.

Het papiertje in de hand van de Amerikaanse president lijstte enkele zaken op die de president zeker moest zeggen of vragen aan de aanwezigen. Zo mocht hij niet vergeten te peilen naar hun veiligheidsgevoel, hun ideeën en oplossingen.

Maar Amerikaanse media focussen vooral op punt 5 op het lijstje. 'I hear you', staat op het briefje te lezen: 'Ik begrijp je.'

Sommigen zien in het zinnetje een duidelijk voorbeeld van Trumps gebrek aan empathie. "Het kaartje is eigenlijk een herinnering dat de president geïnteresseerd moet lijken in wat anderen zeggen", klinkt het bij The Washington Post. "Zeer opmerkelijk voor een president, maar eigenlijk niet verwonderlijk als het over Trump gaat."

Het empathisch vermogen van Trump werd al meermaals op de korrel genomen. Zo bedankte hij na de schietpartij in Florida vorige week uitgebreid de hulpdiensten, maar had hij het nauwelijks over de slachtoffers. Ook kreeg hij in het verleden kritiek omdat hij spelenderwijs rollen keukenpapier naar slachtoffers van de orkaan in Puerto Rico gooide.

bron: https://www.demorgen.be/buitenland/...-zijn-bca34cfe/

eigen mening: Het feit dat president Trump de getroffen families gaat bezoeken vind ik een goede zaak. Het feit dat hij zichzelf er moet aan herinneren om deze mensen steun te bieden is iets minder te begrijpen. Ik begrijp dat hij een drukke agenda heeft en daardoor niet veel tijd heeft om echt in gesprek te gaan met de families, maar het spreekt toch voor zich dat je als leider van een land steun biedt aan de bevolking. Andere puntjes op zijn lijstje zoals "Wat wil je dat ik van jouw verhaal weet?" en " Hoe kunnen we het veiligheidsgevoel verbeteren?" vind ik dan weer wel goede punten die hij zeker niet mag vergeten te behandelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.