actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th March 2016, 12:22
Lore.P*eters Lore.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Geel
Posts: 138
Treinbestuurder schrijft brief naar fietser die door slagbomen slalomde

Terwijl hij met zijn trein aan 120 km/uur naar een overweg raasde, zag bestuurder David Noteboom op het laatste moment een mountainbiker tussen de slagbomen slalommen. Het liep goed af, maar Noteboom was erg onder de indruk van zoveel roekeloosheid, en schreef zijn frustratie van zich af in een Facebookpost. De NMBS vraagt iedereen om die post zo veel mogelijk te delen.

‘Wat dacht je toen de slagbomen naar beneden waren?’, vraagt Noteboom zich af, terwijl hij benadrukt hoe snel een trein zo’n overweg wel nadert. ‘U dacht zeker niet dat ik daar aan 120km/u af kwam. U dacht niet dat ik geen mogelijkheid tot stoppen meer had.’

De volgende keer loopt het minder goed af vreest de treinbestuurder. ‘Misschien leert u op een van uw volgende slalommen wel eens een treinbestuurder van dichtbij kennen maar ik kan u verzekeren dat die kennismaking dan kortstondig en eenmalig zal zijn.’

Noteboom hoopt dat de post de mountainbiker zal bereiken, zodat hij even stilstaat bij wat hij riskeerde. ‘Als mensen dit delen dan komt de fietser dit misschien te weten. Ik hoop dat hij dan twee keer nadenkt vooraleer het opnieuw te doen.’

Bron: De Standaard, 15/03/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20160315_02183542

Mening: Elke dag zijn er nog zoveel mensen die hun leven op het spel zetten. Meestal hoor je ze dan zeggen: 'Maar anders was ik te laat.' Ik kom liever te laat dan dat ik me omver laat rijden door een trein, maar sommige mensen zien dit gevaar niet in. Een trein komt met een hoge snelheid aangereden en hij kan ook niet zomaar stoppen. Hopelijk wordt die brief van de treinbestuurder massaal gedeeld, zodat mensen eens nuchter beginnen nadenken over de gevaren. Vooral die mountainbiker zal wel schrikken als hij dit leest. Als je persoonlijk wordt aangesproken op iets, schrik je natuurlijk altijd veel erger dan dat er iets algemeen geformuleerd wordt. Hopelijk komt die man binnenkort ook liever te laat, dan dat hij zomaar de sporen oversteekt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th March 2016, 09:53
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Brief naar fietser die door slagbomen slalomde

Mijn mening sluit aan bij de mening van Lore. Hoewel de overheid en de NMBS veel moeite doen om mensen er attent op te maken dat oversteken bij het alarmsignaal en het dichtgaan van de slagbomen gevaarlijk en dodelijk is, zijn en blijven er altijd mensen die denken dat ze het nog wel zullen halen. Dan vraag ik mij af wat deze kleine minuut zal veranderen tussen het te laat komen of niet. Als je jezelf echt zorgen maakt over het op tijd komen, kan je beter vroeger vertrekken of als je een goede conditie hebt achteraf wat sneller rijden (als we het over het vervoer met de fiets hebben natuurlijk). Persoonlijk leer ik mijn jongere familieleden om altijd voorzichtig te zijn en zeker niet te slalommen tussen gesloten slagbomen om niet te laat te komen. Ik denk dat het hierbij ook belangrijk is dat ouders het goede voorbeeld geven. Als ouders zelf deze regels aan hun laars lappen, mogen ze niet verwachten dat hun kinderen ze wel toepassen. Hopelijk worden mensen geraakt door deze brief en houden ze er in de toekomst meer rekening mee.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.