actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2008, 14:34
Smits.Diede Smits.Diede is offline
Diede Smits
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 174
God verlicht de pijn

Wie een rotsvast geloof in God heeft, kan meer pijn verdragen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse Oxford Universiteit. De wetenschappers kwamen tot deze conclusie na een test met gelovigen en atheďsten die een reeks elektroshocks toegediend kregen. Het onderzoek moest duidelijk maken hoe katholieken in het verleden langdurige martelingen konden doorstaan. Twaalf katholieken hielden een plaatje van Maria vast en konden de pijn negeren. De atheďsten, die hetzelfde plaatje vasthielden, lukte dat niet. De onderzoekers sluiten niet uit dat niet-gelovigen de pijn ook kunnen negeren als zij een plaatje krijgen van iets dat zij als positief ervaren. (jolo)

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...cleID=GD0217E5L
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2008, 18:26
kizzer kizzer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: berlaar
Posts: 37
Als de atheďsten ook een afbeelding kregen met een voor hun belangrijke boodschap, dan zouden zij volgens mij de pijn ook beter aankunnen.
Ik vraag mij wel af waarom men zo'n onderzoeken doet.
Dit artikel zou ik graag linken aan een misvatting die vaak naar boven komt wanneer het over onze religie en pijn/lijden gaat. Vaak denkt men dat christenen lichamelijke en mentale pijn moeten ondergaan om in het voetspoor van Jezus te kunnen treden. Natuurlijk is dit de bedoeling helemaal niet, en heeft men het niet over pijn ervaren, maar over pijn zien. Als christen moet je pijn onder ogen durven zien. Wanneer je hierdoor dan iets wil verbeteren en/of veranderen, dan kan dat wel met lijden gepaard gaan. Maar dit betekent niet dat men de woorden in de bijbel moet interpreteren als : "Ziet maar eens goed af, pijnig jezelf, en je zal een goed christen zijn !"...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.