actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2007, 10:13
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Hoge boetes bij De Post

Chauffeurs De Post betalen 107.225 euro aan verkeersboetes

Boetes omwille van verkeersovertredingen door haar chauffeurs, kostten De Post vorig jaar 107.225,21 euro. In totaal werden 1.499 overtredingen vastgesteld.

Dat blijkt uit het antwoord van staatssecretaris voor Overheidsbedrijven Bruno Tuybens (sp.a) op een schriftelijke vraag van Stefaan Noreilde (Open VLD). In de tweede semester van 2006 telde het wagenpark van De Post 12.839 voertuigen.

Zes zware overtredingen
Het gros van de boetes was het gevolg van snelheidsovertredingen. Daarvan werden er vorig jaar 784 vastgesteld. Daarnaast werden ook 526 algemene verkeersovertredingen geregistreerd en zes zware overtredingen. 71 boetes werden opgelegd naar aanleiding van een ongeval. Het aantal parkeerboetes bedroeg 108 en vier chauffeurs kregen een boete wegens telefoneren tijdens het rijden. (belga/eb)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th September 2007, 21:16
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Over belachelijke geldcirkels gesproken ...
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th September 2007, 14:00
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Emblem (Ranst)
Posts: 112
chauffeurs De Post

Waarom moeten de chauffeurs van De Post niet zelf die boetes betalen? Het is toch niet de schuld van De Post dat de chauffeurs te hard rijden, fout parkeren en dergelijke ... ? Als de chauffeurs die boetes zouden betalen, zouden ze wel beter opletten & dan blijven misschien de postzegel iets goedkoper... Toch?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th September 2007, 18:26
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Karen verdekke: slimme madam zijt gij!

Daar had ik dus nog niet aan gedacht, maar bon er is iets van aan. Want je gaat mij niet wijsmaken dat die postmensen door hun werkgever worden gedwongen om die overtredingen te begaan.

Waarom ik dit zeg? Omdat ik enigszins toch de mogelijkheid wil laten om bij bijvoorbeeld truckers de overtredingen door de werkgever te laten betalen. Want volgens mij is daar soms een immense druk waardoor er snelheidsovertredingen worden begaan. Maar laat het mij duidelijk stellen: Ik ben tegen het overtreden van de verkeersregels, ook al word je daar toe 'gedwongen'.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 2nd October 2007, 15:32
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline
Usager enregistré
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oevel City
Posts: 76
Zelf betalen ?

Het zou misschien inderdaad beter zijn om de chauffeurs zelf hun boetes te laten betalen, hoewel ik denk dat dit niet altijd de beste oplossing is.
Wat moet je doen met een te strenge agent die snel-snel een bekeuring van €50 noteert wegens een miniscule parkeerfout omdat de 'facteur' nu eenmaal bij een bepaald persoon aan de deur moet zijn en omdat hij zijn wagen nergens anders kwijt raakt?
Ik wil maar zeggen, in sommige omstandigheden is het haast niet mogelijk om reglementair te doen.

Ik ken een onderneming die €100 voor haar thuisverplegers opzij legt voor het geval dat dezen een fout op de weg begaan. Dit is immers ook een beroep waar men al snel een fout tegen de wegcode maakt.

Uiteraard valt snel rijden, niet-defensief rijgedrag, wegpiraterij en dergelijke allemaal onder de verantwoordelijkheid van de chauffeurs. Maar zijn er ook geen omstandigheden waarin de Post zelf kan bijspringen ?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.