actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2013, 15:52
a*exander.exelmans a*exander.exelmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Tielen
Posts: 27
Eerste metalen pistool rolt van 3D-printer

08/11/13, 09u13 − Bron: ANP

Voor het eerst is met een 3D-printer een pistool geprint van metaal. Het Amerikaanse bedrijf Solid Concepts heeft het wapen al vijftig keer met succes afgevuurd. Er zijn eerder vuurwapens geprint met een 3D-printer, maar die waren altijd van plastic, waardoor ze minder betrouwbaar zijn en meestal maar één keer konden worden gebruikt.

Solid Concepts heeft een klassiek wapen uit 1911 nagemaakt. Op het magazijn na, zijn de 33 onderdelen van het pistool geprint van roestvrij staal, de handgreep is van nylon. Het bedrijf wil vooral laten zien dat de techniek van het 3D-printen met forse stappen vooruitgang boekt. "Bij veel mensen leeft het idee dat geprinte producten niet accuraat of sterk genoeg zijn, en hiermee willen we die misvatting rechtzetten", zegt de directeur.

Het pistool doet volgens hem niet onder voor de traditioneel gefabriceerde vuurwapens. "Onze expert heeft al 50 keer met het wapen geschoten en over dertig meter zelfs een paar keer de bullseye geraakt."

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/992/We...D-printer.dhtml

Mening:

De 3D printer vond ik al een indrukwekkende uitvinding maar nu zijn ze nog een stap verder kunnen gaan. Aangezien hiervoor enkel dingen uit plastic konden gemaakt worden. Als men het kan met metaal kan men wellicht binnenkort bijna elk soort materiaal gaan gebruiken in deze printer. Het zou dus goed kunnen dat we in de toekomst allemaal zo'n 3D printer kunnen hebben en dat is langs een kant zeer goed en handig maar er is toch ook een gevaarlijke kant aan vind ik. Aangezien zomaar iedereen een wapen kan printen en het lijkt me logisch dat dat niet echt veilig is en ik denk dat men nu al moet nadenken over hoe ze dit gaan oplossen. Hopelijk vindt men hier nog een oplossing voor (het te laat is) en kan men zo het 3D printen enkel voor goede dingen gaan gebruiken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.