actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2013, 12:51
S*phie.Copmans S*phie.Copmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 37
Zo is het gesteld met onze kennis van het Engels

Zo is het gesteld met onze kennis van het Engels

België staat in de English Proficiency Index (EPI), een wereldwijde ranking die de kennis van het Engels in kaart brengt, op de 13e plaats. De top-drie bestaat uit Zweden, Noorwegen en Nederland. Algerije, Saoedi-Arabië en Irak bengelen helemaal onderaan.

De EPI wordt opgesteld op basis van een online taaltest die iedereen kan invullen en een tweede test die wordt ingevuld door studenten die aan een studie Engels gaan beginnen. De score van elk land in de index is het gemiddelde van alle testresultaten van de inwoners van dat land. In de index van 2013 werden de scores van 60 landen opgenomen.

13de plaats
De top-drie bestaat uit Zweden (68,69%), Noorwegen (66,60%) en Nederland (66,19%). Algerije (43,16%), Saoedi-Arabië (41,19%) en Irak (38,16%) bengelen helemaal onderaan. België staat met 58,74 procent op de dertiende plaats. Dat is lang niet slecht, maar we moeten blijven inzetten op het verbeteren van onze kennis van het Engels, zegt Thibaut Hardeley, directeur van EF Education First, de grootste privéorganisatie voor onderwijs, die de index heeft opgesteld.

Inzet
"Het is goed dat we voor bijvoorbeeld Duitsland (58,47%) en Zwitserland (57,59%) eindigen, maar er is nog veel werk aan de winkel", zegt Hardeley. "Over het algemeen kunnen we stellen dat het Engels van de Franstaligen minder goed is, onder meer omdat de Vlamingen via de media meer in contact komen met de taal." Toch is het Engels essentieel, onder meer bij de zoektocht naar een baan. Het is daarom belangrijk om in het onderwijs stevig te blijven inzetten op het taalonderricht, ook na de verkiezingen van 2014. Volgens Hardeley lopen er momenteel goede initiatieven, zoals de taalcheques in Brussel en het Marshallplan Wallonië.

De EPI zal dit weekend officieel worden voorgesteld tijdens de talenbeurs International Language Days in het Brussels Info Plein in de Koningstraat. Meer informatie kan je vinden op deze website.

Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/992/We...et-Engels.dhtml), 15/11/2013.

Mening:
Ik heb dit artikel onder het 'topic' wetenschap geplaatst omdat wetenschap gaat over menselijke kennis, het proces van kennisverwerving en de gemeenschap waarin deze kennis wordt vergaard (bron: wikipedia) en in dit artikel gaat het over de kennis over het Engels van verschillende landen. (Klik hier om de ranking te bekijken)
Ik vind dit een heel interessant artikel aangezien ik leerkracht Engels wil worden. Ik vind het dan ook heel belangrijk dat onze kennis van het Engels verbeterd mag worden. Engels is een belangrijke taal naar mijn mening. Dit wordt ook zo in het artikel gezegd, dus meerdere mensen denken hier zo over. Ik schrik er wel van dat Nederland in de top 3 staat. Ik dacht dat de Belgen het een beetje beter zouden doen, maar blijkbaar is dit niet zo. We staan met 58,74 procent op de dertiende plaats, wat zeker niet slecht is. Toch zouden we het beter moeten doen, niet alleen om de Nederlanders te verslaan, maar ook omdat het Engels een soort van wereldtaal is. Als je bijvoorbeeld naar China op vakantie gaat, dan gaan de meeste mensen makkelijker de weg in het Engels vragen dan in het Spaans (denk ik dan toch).We moeten dus blijven werken aan onze taalkennis want we communiceren namelijk veel door te praten. En aangezien we moeilijk alleen via gebarentaal kunnen communiceren met buitenlanders, zullen we nog moeten werken aan onze kennis van het Engels.
In het artikel wordt ook gezegd dat het belangrijk is om in het onderwijs stevig te blijven inzetten op het taalonderricht. Ik ben blij dat men dit inziet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.