actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2007, 19:28
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Thumbs down 13-jarige steekt broer neer wegens tv-programma

?Zinloos geweld?

In Grivegnée bij Luik heeft een 13-jarige jongen woensdagavond zijn 18-jarige broer meerdere messteken toegebracht. Ze hadden ruzie over een televisieprogramma. Het slachtoffer verkeert niet in levensgevaar.

De broer werd geraakt in de borst. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis. Daar stelde men vast dat zijn long is doorboord. Hij verkeert niet in levensgevaar.

De jonge dader werd opgepakt door de politie en zou donderdag ter beschikking worden gesteld van het familieparket. Het gaat om een jongen die onlangs terugkeerde uit Burundi, waar hij kindsoldaat was.

Gazet Van Antwerpen - 6 december 2007
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th December 2007, 19:48
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Dit gaat echt mijn petje te boven.
Welk kind van 13 jaar denkt er nu aan om zijn eigen broer neer te steken.
Ik kan dit echt niet vatten!
Hetgene wat ik mij nog het meeste afvraag is hoe de toekomst voor zo'n kind eruit ziet.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th December 2007, 09:49
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door janavanranst
Welk kind van 13 jaar denkt er nu aan om zijn eigen broer neer te steken.

"Het gaat om een jongen die onlangs terugkeerde uit Burundi, waar hij kindsoldaat was"
Geen rechtvaardiging, maar wel een vrij begrijpelijke verklaring denk ik.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 7th December 2007, 15:46
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Weeral een rede om kindersoldaten af te schaffen!
Als volwasse mensen het er zal zo moeilijk met hebben om te 'relativeren' wat er gebeurd is en zich terug aan te passen aan de maatschappij, hoe moet dit dan niet voor een kind zijn?

Zo'n kinderen moeten verplicht worden om professionele hulp te zoeken nadat ze zijn terug gekeerd!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 7th December 2007, 15:53
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Inderdaad Jana, schaf de kindersoldaten af! Onze maatschappij is immers helemaal anders dan die van Burundi. Een reden te meer om dit zeker aan te pakken!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 7th December 2007, 16:49
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Euhm, volgens mij zijn kindsoldaten al lang 'afgeschaft' hoor (rechten van het kind enzo), alleen heeft niet iedereen daar oor naar.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 7th December 2007, 17:00
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Met afschaffen bedoel ik dan ook er voor zorgen dat het niet meer voorkomt.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 7th December 2007, 17:08
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 73
Ik heb zelf ook een broer die ouder is als mij, en ik denk wel dat het kan dat je ruzie met mekaar hebt maar dit gaan te ver!
Ik heb vaak ruzie met men broer en soms wordt er alleens wat meer gedaan als gescholden (een klein slagje bijvoorbeeld) maar niets ernstigs. Wij doen mekaar niet aan wat we zelf niet aangedaan willen worden, maar wij schillen dan ook maar 2 jaar.
De twee broers hier verschillen veel meer van leeftijd. Mijn broer en ik hebben soms wel ruzie maar we weten allebei wel wat we doen en ik denk dat dat hier niet het geval was. De oudste van de twee is verschijnlijk een grote impossante broer die echt sterk is en de jongste is maar een jongetje van 13 jaar oud. Ik denk dat de jonge hier ook wel een beetje schrik heeft van zijn broer. Misschien vindt hij dat de enige manier waarop hij van zijn broer kan winnen, met wapens is. Dat kan ook zijn, maar hij blijft wel je broer en ik ben er zeker van dat de 13-jarige jongen niet zonder zijn oudere broer kan.
De 13-jarige jongen is waarschijnlijk wel heel blij dat zijn broer niet in levensgevaar is. Misschien komt het toch nog goed met deze jongen, want nu weet hij dat dit echt, echt, echt niet kan! Misschien zal hij dat wel inzien en zijn leventje toch veranderen.
Ik weet nog goed dat ik ooit ruzie gemaakt heb met mijn broer omtrent de zender waar wij naar zouden kijken. Hij gaf mijn dan 1 klein tikje en ik had niets meer te zeggen . Nu ligt dat anders maar zelfs die kleine ruzies met je broertje altijd vergeet je nooit.
MAAR ZOIETS ALS DIT KAN NIET EN ZOU TOCH ZEKER NOOIT MOGEN GEBEUREN !!!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.