actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2011, 18:07
kevin.vanderauwera kevin.vanderauwera is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 25
Tot 4 jaar cel gevorderd voor reeks overvallen

Het openbaar ministerie heeft celstraffen van twee tot vier jaar geëist tegen vijf twintigers uit Antwerpen die vervolgd worden voor een reeks overvallen. De zaak is vandag behandeld voor de Antwerpse strafrechter.

Op 8 mei 2011 werd een vrouw van haar fiets getrokken in Boechout en beroofd van haar handtas. Twee weken later controleerde de politie de auto van Aziz E.K. (21) en daar werd de handtas in teruggevonden.

Hij bekende en duidde Yannick V.d.H. (22) en Yousef E.A. (23) als mededaders aan. Aziz E.K. biechtte op dat ze in de nacht van de handtasdiefstal ook drie jongeren een lift hadden gegeven en vervolgens beroofd hadden, maar de twee anderen ontkenden.

Hij bekende verder ook nog de overvallen op een krantenwinkel en op een oude dame. Deze feiten pleegde hij naar eigen zeggen samen met Anass E.A. (22) in februari 2011. Die laatste komt samen met Jaouat E. (22) ook in aanmerking voor de gewapende overval op een reisbureau in april 2011.

De uitbaatster werd bedreigd en gekneveld. De buit bedroeg geld en spullen van het slachtoffer. Beide beklaagden ontkennen en beweerden dat ze aan het werk waren, maar dat klopt volgens hun werkgevers niet. Het slachtoffer eist 6.627 euro schadevergoeding.
Vonnis op 30 november. (belga/adv)

persoonlijke mening:

Misschien eens nadenken of we nog wel voldoende middelen hebben in België om de criminele allochtonen, naast de criminele autochtonen, een plaats te geven in onze gevangenissen? Onlangs heb ik onder deze subcategorie een artikel geplaatst waarin staat dat België een overeenkomst gemaakt heeft met Marokko (ik heb namelijk een sterk vermoeden dat het naast Yannick V.d.H. allemaal Marokkanen zijn) om criminele Marokkanen hun straf in Marokko te laten uitzitten, indien ze niet voldoen aan de inburgeringsnormen van ons land. Hopelijk wordt dit verdrag nog aangepast, zodat we alle vreemde rotzooi (en dan doel ik op de criminele, en niet de brave allochtoon!) het land kunnen uitzetten! Wij, Belgen, zijn nog veel te soepel! Je zou het in Rabat eens moeten proberen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2011, 18:19
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Reactie overval te Boechout

Persoonlijk vind ik dat het artikel de nadruk iets te hard legt op de allochtone nationaliteit van de overvallers maar een feit blijft een feit. Hoewel de media er meestal harder de nadruk op legt, het zijn toch wel vele allochtonen die de misdaad in gaan. Hiermee wil ik niet zeggen dat al de allochtonen slecht zijn. In tegen deel, ik heb zelfs allochtone vrienden. Maar misschien moet België toch maar eens wat strenger gaan optreden tegen de immigratie. We hebben al genoeg lastposten van onszelf, we hoeven er niet nog meer en meer te krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.