actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2016, 18:33
Brent.B*ockx Brent.B*ockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 36
KU Leuven schorst prof die minderjarige meisjes aanrandde

KU Leuven schorst prof die minderjarige meisjes aanrandde

De KU Leuven heeft een scheikundeprofessor van 45 preventief geschorst, die dinsdag werd veroordeeld voor de aanranding van drie minderjarige meisjes. ‘Onze terreinen en gebouwen zijn tot nader order verboden terrein voor hem’, zegt rector Rik Torfs in Het Laatste Nieuws.

Op 8 oktober 2014 stapte de moeder van een toen 15-jarig meisje naar de politie. Ze diende een klacht in omdat de professor haar dochter drie jaar eerder had aangerand tijdens een logeerpartijtje. Daarna volgden nog twee gelijkaardige klachten van vriendinnetjes van de dochter van de prof. De man was zich naar eigen zeggen van geen kwaad bewust. ‘Ik ben wel speels’, zei hij tijdens zijn ondervraging.

De meisjes getuigden onder meer hoe ze na een voedselgevecht bij de prof in bad of in de douche moesten en hoe hij hen betastte in hun slaap. De veertiger deelde in het zwembad ook de kleedkamer met hen en liet hen strippoker spelen tot op hun onderbroek.

Hoewel de eerste klacht al meer dan twee jaar geleden werd ingediend, was de KU Leuven niet op de hoogte. Gevraagd naar een reactie op zijn veroordeling tot 10 maanden met uitstel, viel de universiteit uit de lucht.

Rik Torfs besliste gisteravond om de professor van de afdeling Kwantumchemie en Fysicochemie preventief te schorsen. ‘Dat zegt niets over zijn schuld. Maar gezien de aard van de feiten moest ik onmiddellijk reageren. Rust en veiligheid op de campus zijn belangrijk.’

Bron: De Standaard 7/12/2016.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161207_02612896

Eigen mening:
Ik ben niet te spreken over de professor die minderjarige meisjes aanrandde, ik vind dit totaal niet kunnen! Als leerkracht heb je een voorbeeldfunctie, altijd en overal, ook buiten de schooltijd. Deze professor heeft een zwaar probleem en moet dringend geholpen worden. Rik Torfs heeft een goede beslissing genomen om deze professor preventief te schorsen, voor de veiligheid van de professor en die van de campus. Er kunnen namelijk wraakacties van verder komen daarom is het belangrijk dat de professor zich niet meer toont op de campus. Ik vind dat de professor zijn job als leerkracht gegarandeerd voor goed kwijt is. Dit kan niet door de beugel!

Laatst aangepast door Brent.B*ockx : 7th December 2016 om 18:52.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.