actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th April 2015, 11:11
Ann.Cornelis Ann.Cornelis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wuustwezel
Posts: 127
Kleuter schiet baby dood

Kleuter schiet baby dood

Een 3-jarige kleuter heeft zondag een 1-jarige baby neergeschoten in een huis in de Amerikaanse stad Cleveland.

Het drama vond zondagnamiddag plaats nadat een 3-jarige jongen een wapen had gevonden in huis. Hij vuurde een schot af, en trof een 1-jarige jongen in het gezicht. Dat bevestigt de politie van Cleveland. Het slachtoffertje werd nog afgevoerd naar een ziekenhuis, maar alle hulp kwam te laat.

Politiechef Calvin Williams zegt dat onderzoekers proberen te achterhalen waar het wapen vandaan kwam. Details over de zaak werden nog niet vrijgegeven, maar volgens Williams was er minstens één volwassene aanwezig in huis toen het gebeurde.

'Fascinatie voor wapens moet stoppen'

‘Het is een trieste dag voor Cleveland’, zei de politiechef tegen journalisten. ‘De fascinatie voor wapens - niet alleen in deze stad maar in het hele land - moet stoppen. Dit is een zinloze dood.’

Vermoedelijk zal er een klacht volgen tegen de persoon verantwoordelijk was voor het onbeheerd achterlaten van het pistool.

Bron: De Standaard

---------------------------------------------------------------------------------------

Mijn mening

Dit vind ik nu echt vreselijk; twee kinderlevens om zeep en dat omdat één of andere idioot een geweer heeft laten rondslingeren. Het is onvoorstelbaar; een klein doodskistje en een peuter die de rest van zijn leven zal moeten leven met het feit dat hij zijn broertje heeft doodgeschoten.

Dit is niet de eerste keer dat ik zoiets lees en daarom denk ik ook dat het dringend tijd is voor hervormingen in de wapenwet in Amerika. Het kan toch niet dat mensen zomaar een geweer in huis mogen hebben op een plaats waar ze er meteen aan kunnen?! Ik snap wel dat ze een geweer in huis willen, maar als je kinderen hebt kan je toch niet anders dan twee keer nadenken over waar je dat geweer precies gaat verstoppen?

Natuurlijk kan het ook zijn dat het gevonden geweer niet van de huidige eigenaars is, maar dat het geweer verstopt is door een vorige eigenaar en vergeten. Hoe dan ook; het is zinloos en ironisch.

Je haalt een geweer in huis om jezelf en je gezin te beschermen, maar je maakt er (al dan niet bewust) mensenlevens mee kapot.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th April 2015, 22:30
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Kleuter schiet baby dood

Weeral een tragisch ongeluk ten gevolge van de Amerikaanse fascinatie voor wapens. Net zoals Ann vind ik het allesbehalve fijn om zo'n nieuws te horen, maar ik vrees dat het niet de laatste keer zal zijn. De wetgeving in Amerika is zodanig laks, dat mensen zich verplicht voelen om een wapen in huis te halen voor hun eigen veiligheid. Het is perfect legaal om iemand die zonder toestemming in de tuin komt dood te schieten. Wapens zijn erg normaal in het dagelijks leven. Iemand die geen wapen bezit is zeldzaam. Iedereen wil zijn/haar familie beschermen en daarom begrijp ik goed dat mensen wapens in huis halen.
Wat ik wel vreemd is, is dat het wapen gevonden kan worden door een kleuter. Leg het wapen hoog genoeg zodat de kleuter er niet bij kan! Zelfs al is het wapen van iemand anders, dan nog moet zoiets opvallen bij de ouders. Een kleuter gaat niet actief zoeken naar een wapen, een kleuter ziet het liggen en wilt ermee spelen. Als het kind in staat is het wapen te vinden, kan het niet anders dan dat de ouders er eveneens weet van hadden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.