actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd March 2018, 09:23
Evelien.B*lmans Evelien.B*lmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poederlee
Posts: 55
Twee jaar na 22/3: honderd extremisten per maand onderschept in Zaventem

Twee jaar na 22/3: honderd extremisten per maand onderschept in Zaventem

Honderd. Per maand. Of dik drie per dag. Dat is het aantal mensen dat maandelijks ‘gevat’ wordt op de luchthaven van Zaventem en die gelinkt worden aan radicalisme, extremisme en terrorisme.


“Dankzij het harde werk van onze politie én de investeringen in technologie, is onze luchthaven nu veel veiliger dan toen”, klinkt het op het kabinet Jambon (N-VA).
Twee jaar na de aanslagen draait het veiligheidsapparaat op de luchthaven op hoge toeren, zo blijkt uit de cijfers. “Sinds enige tijd halen we een gemiddelde van 100 onderscheppingen per maand. Het gaat voor alle duidelijkheid meestal niet om echte terreurverdachten, maar om mensen die door de politie op een of andere manier gelinkt worden aan extremisme of radicalisering en daarom in de politiedatabank staan”, klinkt het op het kabinet. Niet al die onderscheppingen leiden dus tot een aanhouding

Bron: Het Nieuwsblad 22/03/2018 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180321_03423078

Eigen mening: Ik las op verschillende sites iets over 22 maart maar wist niet goed wat deze datum betekende, na het lezen van dit artikel weet ik weer dat op 22 maart 2016 de aanslag in Zaventem plaats vond. Nu ik er over nadenk herinner ik mij dat ik die ochtend in de les Nederlands in het zesde middelbaar zat en het nieuws zich tijdens de les binnen kwam via gsm's van verschillende leerlingen. Ik kan mij de dag nog perfect herinneren en weet zelfs dat de leerkracht Nederlands vroeg hoe wij dit nieuws te weten gekomen waren, gsm's waren verboden in de les en ze vroeg of er ergens een rook signaal te zien was waar wij de boodschap uit konden afleiden. Ondanks ik dit allemaal nog weet moet ik eerlijk bekennen dat ik de aanslag deels was vergeten. Persoonlijk vind ik het raar dat ik dit kon vergeten maar dit is spijtig genoeg wel kenmerkend voor onze maatschappij. Alles gaat zo snel dat we niet lang blijven kunnen/willen stil staan bij deze zaken. Natuurlijk zullen mensen die er rechtstreeks of onrechtstreeks bij betrokken waren er wel nog dagelijks aan denken maar als ik dit artikel niet gelezen had was ik het waarschijnlijk vergeten en dat vind ik best spijtig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.