actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd March 2018, 15:00
Kelly.L*mbrechts Kelly.L*mbrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Minderhout
Posts: 56
Argentijnse ambtenaar verandert van geslacht om vijf jaar eerder met pensioen te gaan

Argentijnse ambtenaar verandert van geslacht om vijf jaar eerder met pensioen te gaan

Een ambtenaar bij de Argentijnse belastingdienst is een procedure gestart om van geslacht te veranderen. Dat zou hij echter niet om emotionele, maar om puur praktische redenen doen: hij wil vijf jaar eerder met pensioen gaan, zo berichtten lokale media gisteren.

De nu 60-jarige Sergio L. startte de procedure om van geslacht te veranderen midden vorig jaar op, toen hij nog 59 jaar was. Indien zijn geslachtsverandering wordt goedgekeurd, zal hij voortaan als Sergia door het leven gaan en kan hij met onmiddellijke ingang vijf jaar eerder op rust gaan. De wettelijke pensioenleeftijd ligt in Argentinië voor vrouwen op 60 jaar en voor mannen op 65 jaar.

Het nieuws veroorzaakt heel wat ophef in Argentinië. Volgens collega's van Lazarovich zou hij enkel officieel van geslacht veranderen om gebruik te maken van een achterpoortje in de pensioenwet, en zit er verder niets achter. Het diensthoofd van de burgerlijke stand van de provincie Salta, Matías Assennato, bevestigde al dat "niets hem wettelijk belet" om de procedure in te stellen.

Bron: Knack 22/03/2018
Link: https://www.demorgen.be/buitenland/...-gaan-b593ff8a/

Mening:
Ik sta positief tegenover transgenders die zich uiten hoe ze werkelijk zijn. Naar deze kwestie daarentegen kijk ik eerder negatief. Ik begrijp dat mensen graag vroeg op pensioen gaan, maar om dan van geslacht te veranderen stel ik me vragen bij. Veranderen van geslacht doe je niet op 1, 2, 3. Daarbij geeft dit gevolgen voor de rest van je leven. Verder vind ik het ook raar dat vrouwen in Argentinië 5 jaar eerder op pensioen mogen gaan dan mannen. De emancipatie van de vrouw is net te ver doorgeschoten volgens mij. Ik prefereer dat iedereen gelijk is voor de wet (als de gezondheid het toelaat tenmiste).

Laatst aangepast door Kelly.L*mbrechts : 22nd March 2018 om 15:09.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.