actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st March 2018, 15:14
Elise.v*ndervliet Elise.v*ndervliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oosterlo
Posts: 55
Termont geeft toe: "De Overpoort is een verschrikkelijk probleem"

Gents burgemeester Daniël Termont (sp.a) geeft toe dat er steeds meer niet-studenten met slechte bedoelingen naar de uitgaansbuurt Overpoort komen. Dat schrijft Het Nieuwsblad. Een week geleden trokken enkele studenten aan de alarmbel over het toenemende geweld in de straat. Termont maakt zich wel sterk dat de politie zwaar inzet op de veiligheid.

Verschillende studenten werden onlangs fysiek aangevallen in de uitgaansbuurt. In de nasleep daarvan doken nog andere getuigenissen op van studenten die agressief waren toegetakeld. Termont geeft toe dat de Overpoort "een verschrikkelijk probleem" is. "Het is dé straat van studenten, maar we zien dat er meer en meer mensen komen die geen student zijn en drugs verhandelen, stelen en agressief zijn. Het is niet eenvoudig om die eruit te krijgen: als feiten worden gemeld, zijn de daders vaak al weg", reageerde Termont in de gemeenteraad, waarover Het Nieuwsblad bericht.

Of het klopt dat het vaak om eenzelfde groep jongeren met een migratieachtergrond gaat, zoals sommige studenten suggereren, kan de politie voorlopig niet bevestigen. De Gentse burgemeester riep wel nog eens op om alle incidenten te melden. "De politie doet heel wat werk in de Overpoort: er worden veel mensen ingezet en uren werk verzet."

Want hoewel het aantal meldingen van geweldplegingen in de Overpoort lager ligt dan vorige jaren, betekent dat nog niet dat er effectief minder incidenten zijn. Ook de politie roept daarom op om meteen aangifte te doen als er iets gebeurt.

Bron: De Morgen, 21/03/2018

Eigen mening: Ik vind het enorm jammer dat het er zo aan toe gaat in de Overpoort in Gent. De studententijd hoort een fijne en vooral onvergetelijke periode in je leven te zijn. Ik geloof dat dit probleem opgelost kan worden, maar alleen als iedereen collectief samenwerkt en zich hiertegen actief verzet. Hiermee bedoel ik dat cafébazen, studenten, DJ's, discotheekuitbaters en politie nauw moeten samenwerken. Als iedereen extra op zijn hoede is en alle incidenten en/ of verdachte gebeurtenissen/handelingen meldt bij de politie zal er volgens mij ongetwijfeld schot in de zaak komen om dit probleem op te lossen. Ik heb reeds vernomen van vriendinnen die in Gent studeren dat DJ's soms zelfs liedjes spelen zoals het bekende "Sound of da police" van rapper KRS One, als waarschuwing voor een patrouille. Dit soort samenwerking is het probleem volgens mij gewoonweg in de hand werken in plaats van oplossen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.