actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th March 2018, 12:21
jobbe.j*nssen jobbe.j*nssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Hoogstraten
Posts: 28
Waalse landbouwers zakken maandag met tientallen tractoren af naar Brussel

Waalse landbouwers, voornamelijk uit Henegouwen, trekken maandagochtend met tientallen tractoren naar Brussel. Ze willen er actie voeren tijdens een vergadering van de Europese ministers van Landbouw tegen de “massale import van vlees” en naar aanleiding van de fraude bij het slachthuisbedrijf Veviba in Bastenaken. Dat meldt federatie Fugea vandaag. Andere organisaties zoals Boerenbond nemen niet deel. Met haar protestactie in Brussel wil Fugea vooral aandacht vragen voor de kleinschalige (familie)bedrijven in de sector, tegen de agro-industrie en de massale import van vlees. De actie van Fugea krijgt de steun van de vereniging van melkveehouders MIG. Ze hopen dat een delegatie van de landbouworganisaties maandag ontvangen wordt door verschillende Belgische en Europese politieke verantwoordelijken.

Bron: De Metro; https://nl.metrotime.be/2018/03/16/...f-naar-brussel/

Eigen mening:
Ik betreur het ten zéérste dat dit artikel enkel spreekt van Waalse boeren. Deze boeren die gaan staken tegen de massale invoering van vleesproducten is niet meer dan te rechtvaardigen. De invoer van dergelijke producten is niet nodig aangezien we dit al zelf hebben, we zouden wat meer autonoom moeten beginnen leven als Belgische samenleving. Daarmee kom ik dan terug op mijn eerste zin. Ik begrijp niet waarom de Boerenbond de actie niet steunt, dergelijke problematiek gaat niet enkel voor onze Waalse landgenoten, maar ook voor de Vlaamse! Wees nu toch eens gewoon verdraagzaam tegenover elkaar!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.