actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th October 2014, 07:15
amina.j*cops amina.j*cops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: zoersel
Posts: 85
Twee zware overtredingen = drie maanden rijverbod

CD&V heeft een wetsvoorstel klaar voor het rijbewijs op punten. Wie acht strafpunten verzamelt, door bijvoorbeeld tweemaal in te halen in een bocht, zou zijn rijbewijs drie maanden kwijtspelen. Dat schrijft De Morgen dinsdag.

De onderhandelaars van de Zweedse coalitie willen recidivisten in het verkeer zwaarder aanpakken. De invoering van het rijbewijs op punten werd daarom al opgenomen in het Vlaamse regeerakkoord. N-VA en CD&V legden de kwestie samen op tafel tijdens de federale regeringsonderhandelingen. Nu dient CD&V ook een concreet wetsvoorstel in.

In grote lijnen komt het voorstel van Kamerlid Jef Van den Bergh hierop neer: afhankelijk van de overtreding krijgt een autobestuurder een tot vier strafpunten. Wie de bovengrens bereikt - voor ervaren bestuurders acht punten, voor beginnende bestuurders zes - krijgt een rijverbod van drie maanden en een verplichte cursus. Daarna begint hij of zij met een schone lei. Wie daarna opnieuw de bovengrens bereikt, krijgt een zwaardere straf.
Bron: Het Nieuwsblad (www.nieuwsblad.be)
mening: Ik vind het zeker positief dat men harder wil optreden tegen verkeersovertreders, een rijbewijs met punten kan hierbij zeker helpen. Want het zijn vaak jonge mannelijke bestuurders die graag stoer doen en te diep hun gas induwen. Wanneer ze dan strafpunten krijgen en zelfs hun rijbewijs moeten afgeven en een cursus gaan volgen, zullen veel van hen misschien wel eens twee keer nadenken.
Dus ik denk wel dat een rijbewijs met punten kan helpen om het op de Belgische wegen veiliger te maken.

Laatst aangepast door amina.j*cops : 7th October 2014 om 07:21.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th October 2014, 09:32
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Mening
Ik sluit me aan bij de mening van Amina. Ik denk dat een rijbewijs op punten een goed initiatief is. Langs de andere kant ben ik ook voorstander voor wanneer je van de tweede keer niet slaagt voor je theoretische rijbewijs dat je dan ook lessen moet gaan volgen. Ik denk dat te veel jonge bestuurders in het begin een 'gevaar' op de weg zijn omdat je nog het hele verkeer moet leren.
Ik denk dat alles begint bij een goede opleiding voor je op de baan gaat. Rijlessen op school zijn zeker een goed begin. Ik vind dat rijlessen bij een rijschool verplicht moeten worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 7th October 2014, 10:44
s*ana.vervoort s*ana.vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 127
Ik vind dit ook een goed initiatief. Het zou in mijn ogen zeker iets kunnen veranderen aan het aantal verkeersslachtoffers. Akkoord dat het feit dat je wanneer je de theoretische lessen opnieuw moet volgen of wanneer je extra rijlessen moet nemen als gevolg van een (zware) overtreding de ogen van de mensen zal openen wat betreft hun rijstijl. Maar langs de andere kant vind ik deze maatregel enorm in het voordeel speelt van de rijscholen. Zij zullen door deze maatregel naar mijn mening nóg meer inkomsten hebben. Ik vind het dus een beetje een raadsel of men met deze maatregel het juiste doel voor ogen heeft.

Wat Laura zegt over het theoretische aspect op school, daar kan ik mij in vinden. Het is belangrijk een goede theoretische achtergrond te hebben. Ikzelf heb dit niet gehad, maar was wel van de eerste keer geslaagd. Wel moet ik toegeven dat wanneer ik de dag van vandaag, 2 jaar nadat ik mijn rijbewijs behaald heb, niet al te veel meer weet van deze theorie.

Wat Laura zegt over het verplichten van rijlessen bij de rijschool, daar sluit ik me niet bij aan. Zelf heb ik maar 6 uren rijschool gevolgd. Voor de rest leerde mijn vader mij dit. Ik moet zeggen dat ik helemaal niets geleerd heb tijdens de lessen die ik volgde aan de rijschool en ik alles geleerd heb van mijn vader. Bij anderen zit dit misschien anders, maar ik zie het dus niet als een meerwaarde.

Laatst aangepast door s*ana.vervoort : 7th October 2014 om 10:50.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.