actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2011, 20:10
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 70
Vier op tien ondernemers betalen facturen niet tijdig

Momenteel wordt 37 procent van de facturen niet tijdig of correct betaald aan ondernemingen. Dat blijkt uit de driemaandelijkse betaalbarometer van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ).
Op drie maanden nam het aantal wanbetalingen bij ondernemingen volgens de betaalbarometer met 16 procent toe, zo schrijft De Zondag. Het sterk verslechterd betaalgedrag zal volgens NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws leiden tot een nog hoger aantal faillissementen.

'De eurocrisis, de dreigende recessie, de politieke crisis en de overvloedige berichtgeving hierover zijn belangrijke verklarende factoren voor het verslechterd betaalgedrag', zegt Mattheeuws.

Drie remedies

De ondernemersorganisatie schuift drie remedies naar voor die volgens Mattheeuws op korte termijn gerealiseerd kunnen worden: de invoering van het betalingsbevel, de omzetting van een Europese richtlijn van februari 2011 die zorgt voor maximale betaaltermijn van 60 dagen en de uitbreiding van de faillissementsverzekering tot ondernemingen in moeilijkheden.

DS, zondag 20 november 2011, 09u56
http://destandaard.be/artikel/detai...DMF20111120_014

Dit artikel verbaasd me niet. Veel mensen hebben in deze eurocrisis moeite om rond te komen, dus het lijkt me logisch dat je sommige betalingen het liefst uitstelt. Uiteraard brengt dit ook problemen mee voor de persoon waaraan betaald moet worden, vaak hebben zij ook mensen die ze moeten betalen. Daarom lijken de voorgestelde remedies mij wel een goed idee.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2011, 01:19
Jaan Vervoort Jaan Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Broechem
Posts: 90
Net zoals Veerle vermeld verbaast het mij ook niet dat dit vaak voorkomt dat ze laattijdig of incorrect betalen. Het feit van laattijdig zal ook veel te maken hebben dat zij wel op tijd betaald worden. Is dit niet het geval gaan zij ook hun facturen te laat betalen. Dan het correct betalen is soms ook blijkbaar moeilijk dit gaat dan weer over fouten die gemaakt worden door typfouten en dergelijke, meestal is dit ook de schuld van een persoon. Ik vind de regeling ook zeker positief en zo hoop ik ook dat dit probleem toch minder vaak voorkomt!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.