actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2013, 13:52
s*ander.peeters s*ander.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Wommelgem
Posts: 25
Komen Nederlandse minderjarigen binnenkort in België drinken?

In Nederland gaat op 1 januari de leeftijdgrens voor alcoholverkoop omhoog naar 18 jaar. Twee jonge ondernemers willen daarom busreizen gaan aanbieden voor Nederlandse jongeren naar Belgische discotheken. Dat schrijft De Volkskrant.

De Nederlandse Eerste Kamer stemde eerder dit jaar in met het plan om vanaf 1 januari 2014de leeftijdsgrens voor alcoholgebruik te verhogen van zestien naar achttien jaar. De nieuwe wet maakt ook het bezit van alcohol op straat en in de horeca strafbaar voor min 18-jarigen.

Twee Nederlandse ondernemers willen het verbod nu omzeilen met de Nixpress, een knipoog naar NIX18, de naam van het overheidsproject dat min 18-jarigen drooglegt. Vanaf 1 februari biedt het bedrijf vanuit veertig opstapplaatsen in de Nederlandse provincie Brabant busreizen aan naar discotheken in ons land.

Op dit moment liggen volgens de website van Nixpress al twee bestemmingen voor de busreizen vast: dancing High Street in Hoogstraten en club Factory in Bree.

Bron: www.standaard.be

Mening: Het initiatief van de twee ondernemers heeft zowel zijn voordelen als nadelen. Op economisch gebied is het zeer goed voor ons dat de Nederlandse kinderen gebruik maken van onze horeca. Langs de andere kant vind ik het dan ook weer niet goed dat de discotheken aan de grens van Nederland overbevolkt zullen geraken door Nederlandse jongeren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th December 2013, 16:23
Wannes.Daems Wannes.Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 32
Ik ga volledig akkoord dat het economisch gezien voor België winstgevend is. Het feit dat Nederlandse jongeren onze discotheken laten overspoelen is dan inderdaad weer negatief. Ik ging in mijn jonge jaren ook wel eens naar discotheek High Street. Ik heb ondervonden dat de Nederlandse jongeren vaak aan de basis lagen van schermutselingen en gevechten. Ik denk dat feestbussen uit Nederland deze problematiek alleen maar zullen verergeren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th December 2013, 16:46
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Dat twee jonge ondernemers de Nixpress oprichten, vind ik persoonlijk niet zo'n goed plan. Het geeft naar mijn mening ook een fout signaal. Dat alcoholgebruik in Nederland verboden wordt onder de 18 jaar is niet zomaar. De jongeren die de 'feestbussen' gebruiken, kunnen dus eigenlijk geen plezier maken zonder alcohol? Ik zou niet weten waarom, maar bij veel jongeren is alcohol een meerwaarde op het gebied van feestjes bouwen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er geen probleem mee dat mensen alcohol drinken, zolang dit met mate gebeurt. Maar dat er vanuit Nederland bussen worden ingelast naar discotheken in België om toch maar alcohol te kunnen drinken, dat gaat bij mij toch een brug te ver. Oké, in de andere reacties lees ik iets van economische voordelen voor ons land... Maar gaat het niet om meer dan dat?
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.