actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th March 2010, 14:58
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Britse chirurgen lieten 722 voorwerpen in patiënten achter

Britse chirurgen lieten 722 voorwerpen in patiënten achter


In 2008 hebben Britse chirurgen maar liefst 722 voorwerpen zoals tangen, scalpels, spiraaltjes en propjes per ongeluk achtergelaten in pas geopereerde patiënten. Elf arme stakkers liepen daarbij "ernstige schade op". Dat blijkt uit een rapport van de Britse tabloid The Sun, die voor de gelegenheid op zoek ging naar grote medische blunders.


En er kwam nog heel wat aan het licht bij het ondervragen van alle ziekenhuizen van de National Health Service.

Zo werd bij een patiënt de verkeerde teelbal verwijderd. Een 8-jarige jongen liep hersenschade op na een 'gewone' neus-keel-oor-operatie. Een andere patiënt werd in de wc's opgevangen omdat alle kamers bezet waren.

Er werd ook heel wat verkeerde medicatie voorgeschreven. Heel wat patiënten ontvingen dan weer het verkeerde bloedtype.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap...ten-achter.aspx

Mijn mening:
Ik vind dit nogal verontrustend. Ik ben een paar jaar geleden eens geopereerd geweest. Als je dan dit leest, denk je toch nog wel eens twee keer na of je je wel gaat laten opereren.
Dit gaat nu over Groot-Brittannië, maar in België zal dit ook wel zijn. Ik vraag me wel af hoe dit gebeurt. Want moeten de chirurgen niet alles nakijken voor ze iemand terug toenaaien?
Ook het zinnetje dat er patiënten opgevangen werden in de WC's roept vragen op. Dat is toch niet verantwoord. Stuur die mensen dan door naar een ander ziekenhuis als er geen plaats is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.