actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th December 2013, 19:45
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
Jongeman slachtoffer van gaybashing: ‘Politie weigerde in te grijpen’

Jongeman slachtoffer van gaybashing: ‘Politie weigerde in te grijpen’

Een jonge Braziliaanse student is in de nacht van zaterdag op zondag het slachtoffer geworden van een geval van gaybashing op de Brusselse Grote Markt. Twee agenten van de Brusselse politie bij wie het slachtoffer hulp zocht, zouden bovendien geweigerd hebben de aanvallers op te pakken. Dat meldt de jongeman zelf op de Facebookpagina van Outrage! , de vereniging tegen homofobie en gaybashing. De Brusselse lokale politie onderzoekt de zaak.

Volgens de jonge Braziliaan vond het incident zaterdagnacht kort voor middernacht plaats, toen hij met twee vrienden over de Grote Markt liep. ‘Twee jongens die met hun vriendinnetjes voorbijliepen, maakten ons uit voor flikkers’, zegt de jongeman. ‘En toen ik aan mijn vriend vroeg wat er scheelde, greep een van hen me bij de schouder en begon me te slaan. Ik kreeg twee vuistslagen en mijn bril brak terwijl de meisjes ermee stonden te lachen. Mijn vriend kreeg ook een slag en rende naar twee agenten die wat verder stonden.’

De agressieveling ging ervandoor, maar volgens de jonge Braziliaan weigerden de agenten iets te ondernemen. ‘Een van hen zei me dat ik moest zwijgen of dat hij de volgende zou zijn die me een klap zou geven. Toen we probeerden uit te leggen wat er gebeurd was, zeiden ze dat ze wel wat anders te doen hadden.’

Het slachtoffer ging daarop met zijn vriend naar het commissariaat aan de Kolenmarkt en legde klacht neer. ‘Die klacht is rond 1 uur ’s nachts genoteerd’, zegt Ilse Van De Keere, woordvoerster van de Brusselse lokale politie. ‘Er is een dossier geopend voor de feiten van slagen en verwondingen en er loopt een intern onderzoek naar de houding van die twee agenten.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131217_00891966
17 december 2013
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...t-niet-in.dhtml

Commentaar: We leven in 2013 in een goed ontwikkelde samenleving. Nog steeds worden homo's niet aanvaard. Schandalig. Het zijn normale mensen als jij en ik. Ze worden alleen verliefd op iemand van hetzelfde geslacht. Geen reden voor geweld, toch? Geweld op zich is al not done, geweld omdat iemand homoseksueel is, is helemaal absurd. Deze twee homo's hadden het geluk dat één van hen politieagenten kon verwittigen. Tegelijkertijd hadden ze pech dat deze politieagenten weigerden hun plicht te doen nl. mensen in nood helpen. Ik vind het ongepast dat de vriendinnen van de daders ernaast stonden en lachten. Hopelijk worden de daders gepakt en krijgen ze een gepaste straf.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.