actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2013, 19:21
e*len.brosens e*len.brosens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 58
Stichting Prins Laurent opent containers voor winteropvang van daklozen met een hond

Stichting Prins Laurent opent containers voor winteropvang van daklozen met een hond
05/12/13, 16u20 − Bron: Belga

Prins Laurent heeft in de marge van het winterplan vanochtend in de buurt van het station Brussel-Centraal 4 containers met in totaal 16 plaatsen geopend voor de opvang van daklozen met een hond.
Twee containers van 3 bij 6 meter werden omgevormd tot slaapplaatsen voor telkens acht personen. Een andere container is uitgerust met sanitair, wastafels en douches. De laatste container wordt gebruikt voor het opslaan van materiaal en kan ook dienst doen als eet- of leefruimte. De opvang is geopend van 20 uur tot 8 uur. Sociale werkers zullen bijstand verlenen tussen 19 en 22 uur 9 en 11 uur.

Daklozen met een hond worden vaak afgewezen bij de opvang die georganiseerd wordt door de staat of gemeente. Het initiatief van de Stichting Prins Laurent maakt het nu mogelijk om daklozen met hun hond op te vangen. Het is het derde jaar op rij dat dit sociaal initiatief tijdens de winter wordt opgezet.

"De aandacht die we schenken aan hun specifieke situatie en de emotionele band die ze met hun dier hebben, levert een positieve bijdrage aan die mensen", zei Jean-Jacques Van de Berg, gedelegeerd bestuurder van de Stichting. "We hebben kunnen antwoorden op de ongerustheid van de autoriteiten en buurtbewoners over de overlast wat betreft netheid, wegversperring en veiligheid", aldus Van de Berg.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...-een-hond.dhtml

Mening:
Maggie De Block creëerde opvangplaatsen voor daklozen en ze hecht er ook belang aan dat deze mensen voldoende medische hulp krijgen. Ik ben van mening dat ze zeer goed werk verricht.
Prins Laurent gaat nog een stapje verder; zijn project is niet groter, maar hij heeft oog voor een andere groep daklozen, namelijk daklozen met een hond. Velen hebben geen familie en hun hond is hun allerbeste vriend. De emotionele band die de daklozen met hun hond hebben, mag niet onderschat worden. Spijtig genoeg hebben deze daklozen vaak moeite bij het vinden van opvang. Daar komt nu verandering in. Ik vind het initiatief van de Stichting Prins Laurent lovenswaardig! Bovendien hebben ze niet enkel gedacht aan slaapgelegenheid, maar ook aan sanitaire voorzieningen en een eet- en leefruimte.
Ik snap dat de buurtbewoners in het begin wat bedenkingen hadden bij de komst van daklozen met een hond. Wat met de netheid van de buurt? Daarom vind ik het goed dat de medewerkers van dit project ook hierop zullen toezien.
Ik denk dat er weinig (of zelfs niets) aan dit initiatief verbeterd kan worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.