actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2014, 08:14
Hanne V*n Dooren Hanne V*n Dooren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 65
Elke dag twee klachten voor uitschelden van vrouwen of homo’s

Elke dag twee klachten voor uitschelden van vrouwen of homo’s

Agenten van de Brusselse politie schrijven dagelijks gemiddeld twee pv’s voor verbaal geweld tegen vrouwen en holebi’s. Die krijgen de grofste verwensingen naar hun hoofd geslingerd, van 'achterlijke trut' tot 'vuile flikker'. Dat bericht Het Laatste Nieuws dinsdag.

'Alle klachten gaan naar het parket, maar toch gaan daders meestal vrijuit, bij gebrek aan bewijs', klinkt het. 'Alleen als een agent zélf iets heeft gehoord, kan hij onmiddellijk bestraffen.'

De voorbije acht maanden is dat nog 'maar' achttien keer gelukt. Politie en burgemeester roepen slachtoffers niettemin op om altijd een klacht in te dienen. 'Hoe meer zicht we krijgen op plaatsen, tijdstippen en daders, hoe gerichter we dit kunnen aanpakken. Iédereen moet zich veilig voelen op onze trottoirs.'

Bron: De standaard 14/10/'14

Commentaar: Holebi's uitschelden om hun geaardheid, moet dat nu echt? Holebi's zijn mensen zoals anderen, maar hebben alleen een andere seksuele voorkeur. Het is belachelijk dat zij hierdoor uitgescholden worden. De politie kan alleen iemand bestraffen, als hij het zelf heeft gehoord. Dit is toch niet correct! De politie kan toch nooit altijd overal zijn?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th October 2014, 12:32
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Elke dag twee klachten voor uitschelden van vrouwen of homo's

Twee klachten per dag vind ik best veel, volgens mij is dit toch wel een teken dat de politie of het gerecht strenger moet optreden.
Ik geloof altijd graag dat ons land ruim denkend is, onze vorige eerste minister was ten slotte een man met een andere geaardheid en een andere afkomst.
Toch is het in de werkelijkheid vaak anders, jammer genoeg.
Maar persoonlijk vind ik het anno 2014, in een land als België niet kunnen dat er nog zoveel klachten zijn omtrent het uitschelden van vrouwen of homo's.
Persoonlijk snap ik ook niet wat mensen daar nu aan hebben. Hoe kleinzielig kan je zijn als je jezelf beter voelt door vrouwen of homo's uit te schelden?! Wat hopen die mensen daar nu mee te bereiken?
Ik snap er helemaal niets van en ik kan er ook geen begrip voor opbrengen. Het zou dus zeker geen slechte zaak zijn als hier strenger tegen opgetreden zou worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.