actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2010, 14:27
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Helft Belgische militairen slaagt niet voor fitheidstest

Helft Belgische militairen slaagt niet voor fitheidtests

Het is pover gesteld met de fysieke conditie van de 39.000 Belgische militairen. Slechts de helft slaagt voor de fitheidtests. Dat blijkt uit gegevens die N-VA-kamerlid Theo Francken vrijgaf.
Elke militair moet normaal gezien de 'militaire tests lichamelijke gezondheid' (MTLG) afleggen. Op het programma staan onder meer buikspieroefeningen, lopen en pompen.
Twaalf procent van de troepen komt echter niet opdagen. Zestien procent zakt, terwijl dertien procent vrijgesteld is wegens ouders dan vijftig.
Het ministerie van Defensie geeft toe dat er militairen door de mazen van het net glippen. "Maar in de operationele eenheden, waar de fysieke conditie het belangrijkste is, worden de MTLG-tests wel degelijk heel au sérieux genomen", benadrukt woordvoerster Ingrid Baeck.
Ontslagnemende minister van Defensie, Pieter De Crem (CD&V) zegt dat het in de toekomst zal beteren. Eerder bleek al dat driekwart van de Belgische militairen overgewicht heeft.

Bron: www.zita.be

Mening:

Het is echt zorgwekkend dat zoveel militairen niet over een goede conditie beschikken. Ik snap ook niet dat 12% van het leger gewoon niet komt opdagen voor deze tests. Ik hoop dat dit streng bestraft wordt, want in het leger moet men discipline hebben, terwijl dit net het tegenovergestelde bewijst.

Ik vind dat het niet slagen voor deze test gevolgen moet krijgen, bijvoorbeeld het verplicht volgen van extra trainingen, om de conditie terug op te krikken. Bovendien vind ik het niet kunnen dat maar liefst driekwart (!) met overgewicht kampt. Van een militair verwacht je dat hij fit is en in staat om het land te verdedigen. Bovendien wordt er van militairen zelfdiscipline verwacht. Is het onder controle houden van je gewicht geen vorm van zelfdiscipline?

Laatst aangepast door Nathalie.Tops : 14th November 2010 om 14:50.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2010, 16:22
Tanita.Nuyts Tanita.Nuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 24
Van deze mannen en vrouwen wordt verwacht dat de ze ons land gaan beschermen tegen/tijdens oorlogen. Ze kunnen nog niet eens slagen voor een conditietest, hoe gaan ze het er dan vanaf brengen als er ooit een oorlog uitbreekt. 12% komt niet opdagen, dit vind ik niet kunnen. Deze test zou verplicht moeten worden en al degenen die niet komen moeten worden gesanctioneerd. De ergste straf mag zelfs ontslag zijn. Ook de regel 50+ moet deze test niet meer doen vind ik ook niet kunnen, men kan perfect deze test aanpassen op de iets minder fysieke maar ze moeten wel in vorm blijven. Het is een schande voor België dat het leger op zo’n manier zwakte toont.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.