actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st March 2009, 11:06
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Licht uit, aarde aan.

Misschien hebt u de reclame al gezien:
"licht uit, aarde aan!"
Het is een nieuwe actie van het WWF tegen de global warming. Het kwam al meerdere keren voor dat WWF vroeg om overal 5 minuten het licht uit te doen. Deze acties kregen echter niet veel aandacht en doordat de acties zo klein waren, vielen ze zelfs niet op.
Daarom heeft WWF het dit jaar groter aangepakt.
Ze vraagt aan iedereen om alle lichten uit te doen op zaterdag 28 maart van 20.30 - 21.30
Door posters van deze actie aan je huis op te hangen, bevestig je dat je met de actie gaat meedoen en motiveer je misschien andere om jou voorbeeld te volgen. Je kan je ook registreren op de site van WWF. Zij proberen 50 000 inschrijvingen te halen die mee gaan doen aan ' the earth hour 2009'.
http://www.wwf.be/nl/
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th March 2009, 22:04
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: tielen
Posts: 103
Ik vind dit een goed idee. Zo maak je de mensen er toch van bewust dat er toch iets aan de opwarming van de aarde moet gedaan worden. Sommige mensen maak je er zo van bewust dat het licht uitdoen als je de kamer uit bent helpt. Sommige mensen laten dit gewoon aan. Dit haalt niets uit want je bent niet in die kamer dus dat licht brandt voor niets, het is gewoon pure energieverspilling dan.
Als men door zo'n initiatieven de mensen bewust kan maken van dat de kleine beetjes al helpen en dan de mensen ook zo ver krijgen van die kleine beetjes te doen, gaat de aarde er waarschijnlijk al een beetje op vooruit.
Het is dan toch al een stap in de goede richting.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th March 2009, 22:16
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Earth hour, een succes

WWF noemt Earth Hour gigantisch succes
De actie Earth Hour, waarbij op heel wat plaatsen in ons land zaterdagavond een uur lang het licht uitging, was volgens het Wereld Natuur Fonds een groot succes.

Met de ongeveer 500.000 gezinnen die een uur lang het licht hebben gedoofd, heeft ons land massaal zijn symbolische stem uitgebracht voor actie tegen klimaatverandering. Dat stelt het Wereld Natuur Fonds, de drijvende kracht achter de actie, zaterdagavond na afloop. 'Earth Hour is daarmee in België een gigantisch succes', luidt het in een mededeling.

Liefst 193 steden en gemeenten en 329 bedrijven hadden aangekondigd te zullen deelnemen aan de actie. Heel wat bekende gebouwen doofden de lichten voor Earth Hour: het Atomium en de Grote Markt in Brussel, het Belfort en de Sint-Baafs-kathedraal in Gent, de kathedraal van Antwerpen, de Leeuw van Waterloo, de Citadel van Namen, enzovoort. Ook acht van de tien provincies, de drie gewesten en de federale overheid droegen hun steentje bij. Op de autosnelwegen in Vlaanderen en Wallonië gingen de lichten eveneens uit.

Geen problemen met stroomnetwerk

Elia, de beheerder van het Belgische hoogspanningsnet, had op voorhand evenwel gewaarschuwd dat de actie een grote stroomstoring zou kunnen veroorzaken. De beheerder raadde daarom aan om niet stipt om 21.30 uur weer alle verlichting aan te schakelen.

'Er is helemaal geen probleem geweest', vertelde woordvoerster Eva Suls achteraf. 'De oproep is blijkbaar goed opgevolgd.' Vanaf 20.00 uur is het verbruik beginnen dalen en was er een verschil van 300 megawatt ten opzichte van de normale voorspelling op dat tijdstip. Een half uur later is daar nog eens 100 megawatt bijgekomen.

Samengeteld komt die 400 megawatt overeen met het verbruik van ongeveer 500.000 gezinnen, weet Suls, die het heeft over een 'mooie deelname'. Aan het einde van de actie, om 21.30 uur, lag het verbruik 250 megawatt lager dan voorspeld.
http://www.standaard.be/Artikel/Det...word=earth+hour

En ik mag toch fier zijn op Mortsel want heel mijn straat heeft braafjes meegedaan aan the earth hour! Proficiat
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st March 2009, 11:02
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Citaat:
Orgineel gepost door liesanne.adriaenssens
[B]
En ik mag toch fier zijn op Mortsel want heel mijn straat heeft braafjes meegedaan aan the earth hour! Proficiat



Ze durfde waarschijnlijk niet anders
Langs de andere kant vraag ik mij af of zo'n acties hun doel wel bereiken...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.