actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2018, 16:11
Robbe.S*arckx Robbe.S*arckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Turnhout
Posts: 50
Poetin wil dagelijks staakt-het-vuren in Syrisch rebellengebied Oost-Ghouta

De Russische president Vladimir Poetin wil een dagelijks staakt-het-vuren in het Syrische rebellengebied Oost-Ghouta. De vuurpauze moet ingaan vanaf morgen, tussen 9 en 14 uur plaatselijke tijd. Poetin pleit ook voor een humanitaire corridor, langs waar burgers het gebied kunnen verlaten.

De Syrische enclave Oost-Ghouta, laatste bolwerk van rebellen vlak bij de Syrische hoofdstad Damascus, wordt nu opnieuw al wekenlang hevig gebombardeerd door het Syrische leger. Dat krijgt steun van de Russen. Bij de bombardementen stierven de voorbije week alleen al meer dan 500 burgers.

De Verenigde Naties legden vorige zaterdag een staakt-het-vuren op, maar dat wordt niet nageleefd. Nu heeft de Russische minister van Defensie, Sergei Shoigu, het nieuws van de "humanitaire pauzes" verspreid via een Russisch persagentschap. In een communiqué zegt Shoigu de details over de humanitaire corridor snel te zullen vrijgeven.

Eigen mening bij dit artikel:
Ik begrijp niet waarom ze daar nog steeds oorlog voeren, 500 burgerdoden in één week? Dat is niet juist! Ik vind het zeer betreurend dat het staakt-het-vuren dat door de VN werd opgelegd niet volledig wordt nageleefd. Poetin wilt nu wel een staak het vuren tussen 9u en 14u. Een stap in de juiste richting maar zeker geen oplossing voor het probleem! Waarom geen volledig staakt-het-vuren? Ook pleit hij voor een humanitaire corridor, dit is een weg waarlangs burgers het oorlogsgebied zouden kunnen verlaten. Een goede maatregel lijkt me maar ze zouden beter stoppen met bombarderen, dan hoeven de burgers niet te vluchten. Ik heb echt te doen met de onschuldige burgers in Syrië, zij hebben al veel te veel miserie meegemaakt.

Bron: De Redactie: VRT.be: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/0...ost-ghouta-van/
Geraadpleegd op 26/02/2018, 16u10

Laatst aangepast door Robbe.S*arckx : 26th February 2018 om 16:19.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.