actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2014, 17:02
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
Broers hebben geen begrip voor zus die haar baby verstikte

Broers hebben geen begrip voor zus die haar baby verstikte

De broers van Lies Van Verre (32) uit Sint-Amands kunnen nog altijd niet vatten hoe ze haar drie maanden oude dochtertje kon doden. Ze zijn hun zus of hun moeder Adrienne Verheyden (64) nog niet gaan bezoeken in de gevangenis. ‘Ik vind het erg, want ze zijn altijd goed voor mij geweest, maar ik kan hen niet onder ogen gekomen. Er is iets geknakt’, verklaarde Roel (35) donderdag voor het Antwerpse assisenhof. Beide vrouwen staan er terecht voor moord.

Lies had op 23 maart 2012 met de hulp van haar moeder baby Fien versmacht met een handdoek en ondergedompeld in een emmer water. Het lichaampje werd daarna met de vuilniswagen meegegeven.

Zus is grote schuldige

Haar oudste broer Andy (40) was de dag voordien nog op bezoek geweest, omdat Adrienne verjaarde. ‘Ik vond dat ze er allebei goed uit zagen en Fien lag braaf in haar wiegje. Ik snap dan ook niet hoe mijn zus durft te zeggen dat ze de hele tijd hysterisch lag te huilen.’ Hij ziet zijn zus als de grote schuldige. ‘Sorry Lies, maar het is zo. Moeder heeft gehandeld zoals ik haar ken en ik zou het erg vinden als je haar meesleurt. Je moet het niet erger maken dan het al is’, zei Andy tegen zijn zus. Ook Roel (35) kon geen begrip opbrengen voor zijn zus en moeder. ‘Ze moeten gestraft worden. Ze hebben iemand het leven ontnomen en dan kom je er niet met een ‘sorry’ vanaf.’

Beschuldigde zat voortdurend te huilen

Lies zat tijdens de getuigenissen van haar broers voortdurend te huilen. Adrienne luisterde zoals steeds met gebogen hoofd. Roel en Andy zijn hen nog niet gaan bezoeken. Vader Willy doet dat wel, wekelijks zelfs. ‘Het blijft mijn dochter en ik laat haar en ook Adrienne niet vallen.’

Willy vertelde hoe zijn ex-vrouw vroeger een leuke, levenslustige vrouw was, die graag danste. Toen hun zonen het ouderlijke huis verlieten, leed ze daar zwaar onder en raakte depressief. Van dan af was ze niet meer dezelfde, klonk het. Zijn dochter omschreef hij als een braaf, stil en gevoelig meisje. Hij erkende dat hij niet echt een betrokken vader was. Zo wist hij niet veel over haar problemen op school en al helemaal niets over haar zelfmoordpoging.

‘Twee brave mensen’

Na de breuk met Adrienne was het contact helemaal verwaterd. Zo moest hij van zijn notaris vernemen dat Lies bevallen was van een dochter. ‘Onze band is nu inderdaad beter dan vroeger. Toen was ik misschien met andere dingen bezig dan met de kinderen, maar nu wil ik er zijn. Adrienne en Lies zijn twee brave mensen en ik hoop dat ze nog een kans krijgen.’

[I]bron: www.destandaard.be, 27 november 2014 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20141127_01399451)/I]

mening:Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom je je eigen baby zou doden. Ik begrijp de broers dus heel goed. Ik vind het erg dat het lichaampje met de vuilniswagen is meegenomen. Die gedachte wil ik niet hebben. Ze zeggen altijd stille waters, diepe gronden en in dit geval is het nog waar ook. De vrouw was altijd een braaf, stil en gevoelig meisje, maar als je dit leest dan denk je toch wel eens na. Naar mijn mening is het toch niet zo een braaf meisje zoals iedereen denkt. Dat lees je meestal bij een moord dat de dader een braaf persoon is. Dan doe je zoiets toch niet ofwel? Ik denk het persoonlijk niet.

Laatst aangepast door Maxime.v*ndersmissen : 27th November 2014 om 17:08.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.