actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd November 2017, 10:20
Silke.H*oyberghs Silke.H*oyberghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Dessel
Posts: 46
Trump wil doodstraf voor dader aanslag Manhattan

Amerikaans president Donald Trump heeft de dader van de aanslag in New York als 'een beest' bestempeld. Hij wil dat de dader de doodstraf krijgt. Eerder had Trump ook kritiek geuit op het systeem van de Diversiteit Visa. De dader van de aanslag kwam dankzij dat programma de VS binnen.

'De terrorist van NYC vroeg de IS-vlag op te hangen in zijn ziekenhuiskamer. Hij doodde 8 mensen en verwondde er 12. HIJ ZOU DE DOODSTRAF MOETEN KRIJGEN!', aldus Trump op Twitter.

Eerder had president Trump gemeld dat hij de dader naar Guantanamo Bay op Cuba wil laten sturen. 'We moeten harder zijn, we moeten intelligenter zijn en minder politiek correct', zei hij. 'We zijn zo politiek correct dat we niets durven doen.' Trump noemde de dader van de aanslag ook nog 'een beest'.

Advertentie

De gevangenis van Guantanamo Bay werd opgericht na de aanslagen van 11 september 2001. Trumps voorganger Barack Obama wilde Guantanamo sluiten, maar slaagde daar niet in. Voor de huidige president zou het dus een geschikte bestemming kunnen zijn voor de Oezbeekse dader van de aanslag in Manhattan.

De verdachte van de aanslag, Sayfullo Saipov, is in verdenking gesteld voor terrorisme. De twee federale aanklachten die nu reeds zijn geformuleerd - geweldpleging en vernieling van voertuigen en steun aan een buitenlandse terroristische organisatie - stellen hem bloot aan levenslange opsluiting.
De procureur van Manhattan, Joon Kim, heeft al een procedure geopperd die toelaat de doodstraf te vorderen.

Green Card

De Verenigde Staten verloten elk jaar een aantal zogenaamde Green Cards. Dat zijn verbijfs- en werkvergunningen voor onbepaalde duur, voor nationaliteiten waarvan er weinig in de VS aanwezig zijn. Sinds 1995 kregen al 50.000 mensen op die manier een verblijfsvergunning. Miljoenen zijn elk jaar weer kandidaat.

De dader van de aanslag dinsdag in Manhattan, zou met die zogenaamde loterij in 2010 vanuit Oezbekistan de VS zijn binnengekomen. Senator Chuck Schumer, fractieleider van de Democraten in de Senaat, steunde de invoering van de loterij, en dat is president Donald Trump niet ontgaan.

De president wil overschakelen naar een op verdiensten gebaseerd systeem van migratie, ‘geen Democratische loterijsystemen meer. We moeten VEEL harder (en slimmer) worden’, zei Trump woensdagochtend op Twitter. Op die manier wil de president ‘de import van Europese problemen’ stoppen.

Bron: De Standaard, 02/11/2017
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171101_03163818

Eigen mening: Ik ben niet akkoord met de doodstraf voor de dader van de aanslag in Manhattan. Ik ben gewoon in het algemeen tegen de doodstraf. Ik vind dat misdadigers gewoon levenslang moeten opgesloten worden en moeten boeten voor hun misdaden. Ze moeten wat mij betreft kunnen nadenken over hun fouten en moeten de gevolgen daarvan dragen. Bij de doodstraf worden de misdadigers gedood en zijn ze bij wijze van spreken onmiddellijk verlost van hun zonden. Ik ben van mening dat misdadigers in een gewone gevangenis tijd hebben om na te denken over hun daden. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er spijt van gaan hebben, want sommige mensen zien nu eenmaal niet dat ze fout zijn geweest. Toch ben ik ervan overtuigd dat er enkelen zullen zijn die spijt hebben van hun daden en ik denk dat dat heel belangrijk is. Nadenken is een groot psychologisch proces voor de misdadigers, terwijl de doodstraf een te gemakkelijk einde is voor hen. Wat de "Green Card" betreft, ben ik het wel eens met Trump. Dit is geen eerlijke manier van werken en zo werk je jezelf alleen maar in de problemen. Mensen moeten geen verblijf- en werkvergunning winnen door de loterij, maar ze moeten het verdienen en eerlijke kansen krijgen.

Laatst aangepast door Silke.H*oyberghs : 2nd November 2017 om 10:31.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.