actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2016, 08:16
Femke.P*ers Femke.P*ers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herenthout
Posts: 29
Deze patissier bouwt een miniwereld met desserts

Deze patissier bouwt een miniwereld met desserts

Alsof bakken op zich nog geen kunst is, gaat Matteo Stucchi nog een stapje verder. De 23-jarige Italiaanse patissier brengt zijn desserts tot leven met de hulp van miniatuurfiguren. De ene keer laat hij de lilliputters kanoën in een moelleux, de andere keer lijkt het alsof de figuurtjes de desserts zelf vervaardigen, met drilboor en hijskraan.

Onder de naam I dolci di Gulliver, oftewel de zoetigheden van Gulliver, een knipoog naar de ontdekkingsreiziger die aanspoelde op eiland vol lilliputters, deelt Stucchi zijn eetbare kunstwerkjes op Instagram. ‘Hoe een dessert eruitziet is minstens zo belangrijk als hoe hij het smaakt’, aldus Stucchi, die al meer dan 40.000 volgers telt.

Bron:NB 10/11/2016 http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161110_02565300

Mening: Heel leuk dat deze patissier zijn desserts probeert te versieren. Ik vindt die kleine mensjes ook heel grappig en het zou me overtuigen om er één te kopen. Maar ik denk dat hij plagiaat pleegt op het werk van kunstenaar Slinkachu. Het is niet enkel omdat het wettelijk is vastgelegd wat plagiaat is, dat ik dit niet vind kunnen. Als iemand met een idee komt moet dit gewaardeerd worden en niet zomaar nageaapt. Het is natuurlijk een soort eer dat hij als voorbeeld gezien wordt, maar er mag zeker geen commercieel voordeel uit gehaald worden zonder verwijzing naar het oorspronkelijke.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.