actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2013, 06:53
alexander.g*or alexander.g*or is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 23
17-jarige sterft na drugsexperiment

HERENTALS - Een 17-jarige student uit Herentals is gestorven bij een uit de hand gelopen experiment met drugs. Samen met drie vrienden zat Tom afgelopen weekend in een chalet in Blaimont, bij Dinant. Ze namen er drugs van slechte kwaliteit in. De jongen stond niet gekend als een druggebruiker.

'Tom had zo naar het weekend uitgekeken', zegt zijn zus Sara (20) vandaag in Het Nieuwsblad. 'Gewoon om eens uit te blazen. Na het afwerken van zijn humaniora op het Technisch Instituut Scheppers had hij zich in Leuven ingeschreven voor de universiteit.'

Dus trok Tom met drie vrienden, twee jongens en een meisje, naar de Ardennen. Zaterdagavond bouwden ze een feestje, waarbij slechte drugs genomen werden, Tom in een coma belandde en uiteindelijk ook overleed.

Bron: www.nieuwsblad.be Datum: 1/10/2013 tijdstip:03.00

Eigen mening: Ik heb dit artikel gekozen omdat dit toch wel redelijk vaak gebeurd de laatste tijd bij jongeren. Ik vind zelf dat drugs iets is waar je best van weg kan blijven. Deze jongen heeft met zijn vrienden slechte drugs genomen en we zien het resultaat. De jongen is nu overleden en heel de buurt is in diepe rouw want de jongen was zeer gekend in Herentals en omstreken. Dus ik hoop dat andere jongeren als ze dit lezen stoppen met drugs want het is voor niets goed.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2013, 18:12
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Het is inderdaad een feit dat dit steeds vaker voor komt bij jongeren, wat natuurlijk een zeer spijtige zaak is.
Maar wat het nog eens zo pijnlijk maakt is dat deze jongen helemaal niet bekend stond als een druggebruiker en dus hoogst waarschijnlijk voor de eerste keer experimenteerde. Hij heeft hierbij dan ook geen aandacht geschonken aan de kwaliteit van de drug en dat is hem fataal geworden.

Dit zou misschien kunnen vermeden worden, en ja je kan dan zeggen geen drugs en dan is er helemaal geen probleem, maar jongeren op die leeftijd experimenteren nu eenmaal met zulke dingen.
Ze doen dit namelijk vaak uit groepsdruk of gewoon om er te willen bij horen.

Ik vind juist dat het aan ons is om hieruit te leren en ervoor te zorgen dat er niet nog meer onkwetsbare slachtoffers vallen die misschien wel uit "domheid" handelde omdat ze niet beter wisten.
Als toekomstige leerkracht kan het immers gebeuren dat je vroeg of laat zelf leerlingen in de klas krijgt die ook eens willen experimenteren en dan is het wel onze taak om jongeren voldoende in te lichten over de gevaren en de gevolgen van drugs. Je weet dit als leerkracht natuurlijk niet altijd van je leerlingen want ook van deze jongen zou niemand het hem hebben aangegeven. Maar je kan jongeren er alleen maar over inlichten en preventie voeren voor het misschien te laat is. Tijdig ingrijpen is dus de boodschap!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 2nd October 2013, 15:09
Stef.Boonen Stef.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
17-jarige sterft na drugsexperiment

Ik hoorde dit nieuws gisterenavond op training. Iemand van de groep wist me te zeggen dat hij inderdaad niet bekend stond als drugsgebruiker. Allicht is hij dus deels aangezet door zijn vrienden. Deels, want de eindbeslissing ligt natuurlijk bij de jongen zelf.

Wat het dan zeer pijnlijk maakt is het feit dat zijn experiment met drugs direct fatale gevolgen heeft. Hierbij mogen leeftijdsgenoten wel eens bij stilstaan. Zeker de vrienden die hem hiertoe hebben aangezet, mogen wat mij betreft wel eens in de spiegel kijken.

Ikzelf ben van het principe dat drugs niet deugd. En dus zal ik er niet aan beginnen. Maar ik kan aannemen dat jongeren wel eens experimenteren. Dat mag voor mij allemaal, maar hou elkaar in het oog als vrienden. Laat het niet te ver komen met zo'n experiment. Ken je grenzen, maar ook die van elkaar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.