actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2018, 16:22
Dries.L*enen Dries.L*enen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Olen
Posts: 47
Volkswagen roept duizenden auto's terug vanwege slechte gordelsluiting

Volkswagen roept duizenden auto's terug vanwege slechte gordelsluiting

Zowat 219.000 wagens van het Volkswagen-model Polo en 191.000 auto's van de Seat-modellen Ibiza en Arona worden teruggeroepen wegens een probleem met de gordelsluiting. Dat heeft een woordvoerder van het autoconcern Volkswagen vrijdag bekendgemaakt in Wolfsburg.

In België gaat het naar schatting om ruim 6.000 Volkswagens en ruim 3.000 Seats. Bij de betrokken wagens kan het gebeuren dat bij snelle bochten met vijf mensen aan boord twee van de gordelsluitingen op de achterbank over elkaar gedrukt worden en de sluiting van de linkse gordel los springt. Een Fins tijdschrift heeft op het probleem gewezen.

Volkswagen heeft nu voor een technische oplossing gezorgd waardoor het euvel van de baan is. De problemen zouden zich alleen voordoen in wagens met bouwjaar 2017 of 2018. Eigenaars krijgen binnenkort een brief met een uitnodiging om bij de garage langs te gaan. Dan worden de gordels kosteloos voorzien van een vernieuwd gordelslot.

Eigen mening bij dit artikel:
Zo'n 400.000 auto's hebben een probleem met de gordelsluiting en worden teruggeroepen door Volkswagen. In mijn ogen zijn het dan 400.000 kansen op een dodelijk ongeval door een fabricagefout. Hoe kan het dat er 400.000 auto's van de band rollen met dit defect en dat dit pas later wordt opgemerkt? De bedrijven willen zoveel mogelijk verdienen door zoveel mogelijk op korte tijd te produceren en verkopen. En dit neem ik hen niet kwalijk, zo zit onze Economie in mekaar. Maar 400.000 exemplaren die een defect hebben dat tot een dodelijk ongeval kan leiden kan in mijn ogen niet. Er is gelukkig genoeg geen dode gevallen door dit defect, maar de kans was er wel en dat is al erg genoeg. De mensen die een wagen hebben met deze fout mogen hem wel kosteloos laten repareren, wat niet meer dan normaal is vind ik. Hopelijk komen zo'n fabricagefouten niet meer voor want het is een groot veiligheidsrisico.

Bron: VRT.be
Datum: 11/05/2018
Link: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/0...echte-gordelsl/
Geraadpleegd op: 11/05/2018
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.