actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2014, 18:55
Thomas S*essens Thomas S*essens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: balen
Posts: 20
150 extra camera’s in Tihange en Doel na mogelijke terreurdaad

Er komen extra veiligheidsmaatregelen op de nucleaire sites van Tihange en Doel. Concreet worden op beide sites 150 extra camera’s opgehangen. Dat is uit vakbondsbron vernomen.

Zondag zei de topman van het Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging (OCAD) dat het onderzoek naar vermoedelijke geval van sabotage in Doel 4 zich richt op terrorisme.

De vakbonden in Doel en Tihange hebben al verscheidene malen aangedrongen op meer informatie over de sabotagedaad, maar krijgen die niet. Wel is vorige week op een ondernemingsraad aangekondigd dat er nieuwe veiligheidsmaatregelen komen. Zo zullen zowel in Doel als Tihange 150 extra camera’s worden opgehangen.

In beide sites hangen al een honderdtal camera’s. Bovendien zullen nog meer deuren worden uitgerust met magneetkaarten, zodat kan worden geregistreerd wanneer en door wie de deuren worden geopend. Deze extra veiligheidsmaatregelen worden uitgebreid naar de niet-nucleaire zones van de centrales.

Bij Electrabel bevestigt men dat er extra veiligheidsmaatregelen worden genomen, onder meer het installeren van extra camera’s. Het bedrijf onthoudt zich van commentaar op het gerechtelijk onderzoek.

http://www.gva.be/cnt/dmf20141207_0...tihange-en-doel (7/12/2014)

eigen mening: Het is goed dat ze extra camera's hangen in Doel en Tihange. Het zou een ramp zijn moesten terroristen hier een aanslag plegen of het systeem saboteren. Ook de magneetkaarten vind ik een goed idee zodat ze precies weten wie wanneer door welke deur gaat.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2014, 19:06
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Extra camera's in Tihange en Doel

Net zoals Thomas vind ik het goed dat er extra camera's komen in Tihange en Doel. Als er in de toekomst opnieuw een saboteur schade aanbrengt aan een kernreactor kunnen we op zen minst nagaan wie het gedaan heeft en de persoon bij gevolg vervolgen. Zo'n daden zoals er al enkelen dit jaar gebeurd zijn kunnen niet door de beugel, iedereen ondervindt er hinder van. Ik begrijp niet dat mensen het in hun hoofd halen om zoiets te doen. Wie heeft er voordeel bij dat kernreactoren beschadigd worden? Ik vind dat mensen eerst moeten nadenken vooraleer ze iets doen, ook al is het in een woede-uitbarsting of uit wraak. Daarom ben ik heel blij dat de camera's er komen. Dit weerhoudt mensen ervan om zulke desastreuze 'activiteiten' uit te voeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.