actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st September 2014, 14:48
Elia.L*eckens Elia.L*eckens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 22
De Grauwe over begrotingsevenwicht: "Blij dat vooral N-VA is bijgedraaid"

In gesprek met De Standaard toont Paul De Grauwe, professor aan de KU Leuven en daarna uitgeweken naar de London School of Economics, zich opgetogen dat de federale en de Vlaamse politici zijn adviezen om het strikt begrotingsbeleid te laten varen, ter harte nemen.

"Ik ben blij dat het gezond verstand heeft gezegevierd en dat het fetisjisme van het begrotingsevenwicht opzij is gezet, niet alleen federaal, maar ook op Vlaams vlak denkt men er kennelijk aan om iets trager te bezuinigen. Ik weet dat dit politiek moeilijk lag. Vooral de N-VA heeft hiervoor van alles moeten inslikken, lijkt me. Zij waren toch de partij van het evenwicht.", aldus De Grauwe.

Volgens de professor moeten de regeringen van ons land meer inzetten op economische stimulansen. "De snelle heropleving van de conjunctuur die er begin dit jaar leek in te zitten, komt maar niet van de grond."
"Nu hard gaan besparen zou de beste manier zijn om dat prille herstel onmiddellijk de grond in te boren."

Dat we onze kinderen zouden opzadelen met een torenhoge schuld, dat doet De Grauwe af als pure quatsch: "Dat zijn van die primitieve reacties, waar mijn mailbox soms van overloopt. Als je leent om een school te bouwen, dan geef je niet zozeer schuld door aan je kinderen, je geeft vooral een school door. Daarbij komt dan nog eens dat lenen nu bijzonder goedkoop is."

Bron: De Morgen

Mening : In de huidige economische situatie is het noodzakelijk om te besparen. Ik ben echter wel van mening dat wanneer dit te snel en te strikt gebeurt, dit negatieve gevolgen zou kunnen hebben. Dat we onze kinderen zouden opzadelen met een torenhoge schuld lijkt me overdreven, het klopt dat de schuldenberg weer groter wordt, maar met besparingen in het onderwijs voor de deur, zou een begroting in evenwicht onze kinderen nog harder kunnen treffen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.