actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th September 2009, 18:06
didier.dillen didier.dillen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Dochter neergeschoten bij echtelijke ruzie in Geel

Dochter neergeschoten bij echtelijke ruzie in Geel

Deze kop was te lezen in het Nieuwsblad. Tegenwoordig is het 'niet meer dan
normaal' dat men zoiets wekelijks voorgeschoteld krijgt in de krant, tijdens het nieuws,..

Ik vraag mij af wat de reden zou zijn van al deze situaties die uit de hand lopen, gezinsdrama's etc.

Zou het deels aan de crisis liggen? Geldproblemen, pessimisme, wanhopigheid..?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th September 2009, 21:47
joachim.bogaerts joachim.bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 35
Ik denk dat dit weer een fenomeen is dat over waait uit Amerika. Ook een samenloop van omstandigheden helpt mee aan deze gebeurtenissen, vuurwapens zijn veel te gemakkelijk te verkrijgen. Het gerecht is na verscheidene blunders ook geen afschrikmiddel niet meer.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2009, 22:27
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
het antwoord?

Ik denk dat we het antwoord op die vraag kunnen terugvinden in de maatschappij die we gecreëerd hebben. Mensen worden verondersteld van gelukkig te zijn. Ze worden verondersteld van een goed en rijkelijk leven te hebben/leiden. Lukt hen dat niet, dan is meestal de druk zeer hoog en kunnen de stoppen doorslagen.
Maar dit is slechts mijn persoonlijke mening. Ik ben ervan overtuigd dat weinigen dit met mij delen
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th November 2009, 09:03
Maartenc Maartenc is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Herselt
Posts: 127
Zonder een volledig artikel kan iedereen zijn eigen verhaal maken. Niet dat er één verhaal is dat goed praat dat ouders hun dochter dood schieten omdat ze zelf ruzie hebben. Heb je misschien ondertussen al een volledig artikel hier rond gevonden?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 25th November 2009, 10:52
Sanne Wauters Sanne Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Heist-op-den-berg
Posts: 109
Dochter neergeschoten bij echtelijke ruzie in Geel

Dochter neergeschoten bij echtelijke ruzie in Geel
In Geel is een echtelijke ruzie zwaar uit de hand gelopen. Er viel een schot, waarbij de dochter van het gezin gewond raakte. Zij verkeert niet in levensgevaar.

Een vrouw die een tijd geleden haar man had verlaten, was tijdelijk ingetrokken bij hun dochter. In een bui van woede is de man naar het huis van zijn dochter getrokken met een jachtgeweer. Daar ontstond een schermutseling met duw- en trekwerk. Tijdens die schermutseling ging het jachtgeweer van dichtbij af. De dochter werd geraakt door een schampschot en moest geopereerd worden.

Het parket onderzoekt momenteel of er sprake is van kwaad opzet en of de man bewust heeft geschoten. Hij is onder voorwaarden vrijgelaten. De man kreeg een omgevingsverbod opgelegd met de dochter, zijn echtgenote en de vriend van de dochter. Hij moet zich binnenkort voor de rechter verantwoorden voor inbreuk op de wapenwetgeving, mondelinge bedreiging met bevel of voorwaarde, bedreiging door gebaren en onopzettelijke slagen en verwondingen.
(belga/bdr)

Dit artikel geeft een betere hou vast.

Mening:
Soortgelijk berichten komen steeds vaker in het nieuws. Mensen die wanhoopsdaden plegen omdat ze een scheiding moeilijk kunnen verwerken. Het is pijnlijk wanneer de persoon die je graag ziet, je laat zitten. Iedereen reageert anders op zo een situatie. Maar wat heeft deze man nu bereikt?
Zijn dochter is slachtoffer geworden, misschien zelfs een onschuldig slachtoffer. De vader mag blij zijn dat zijn dochter niet in levensgevaar is, anders zou hij ook die verwijten nog naar zijn hoofd geslingerd krijgen.

Als je met een scheiding te maken hebt, dan kan je zoveel doen. Zoek familie of vrienden op om erover te praten. Laat hen een luisteren oor zijn voor jou gevoelens. Probeer te praten met je partner, zo krijg je een beter kijk op de gebeurtenissen. Maar gaan dreigen, daar kom je geen stap verder mee.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 25th November 2009, 11:21
Tom.Rutten Tom.Rutten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Paal
Posts: 29
Het is waar dat deze gebeurtenissen meer en meer in het nieuws komen en dat is niet echt goed natuurlijk. Maar er is ook het probleem dat de mensen het gewoon vinden als er zo iets gebeurt. Ze kijken pas op als de dochter dood zou zijn geweest. Maar ik vind het ook erg dat ouders altijd hun dochter of zoon erbij betrekken als ze zelf ruzie hebben en dat vind ik eigenlijk slecht van de ouders.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 25th November 2009, 11:26
An.Broeckx An.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 30
Oke, we zien dit fenomeen steeds meer in het nieuws of we lezen het in de krant. Maar we lijken nu eenmaal steeds lichtgeraakter te worden dus is dit niet een beetje normaal?
Moeten er echt doden vallen voor we opkijken van iets?
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 25th November 2009, 14:10
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Het is verschrikkelijk dat er zo'n dingen moeten gebeuren, om elkaar wakker te schudden. De feitelijke oorzaak en de omstandigheden zijn in dit geval misschien niet gekend, maar een situatie als deze, is onmogelijk goed te keuren!
Sanne haalde aan om met familie en vrienden te praten, maar ik kan me inbeelden dat dit niet voor iedereen even eenvoudig is. Iemand die echt een scheve schaats rijdt, kan misschien niet altijd bij iemand terecht.
Een scheiding alleen verwerken, er helemaal alleen voorstaan, is absoluut niet evident, maar dit wil nog niet zeggen dat incidenten als deze ongestraft moeten blijven!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.