actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2009, 13:30
didier.dillen didier.dillen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Regering zoekt "wanhopig" voor begrotingstekort op te vullen

Transportsector wijst accijnsverhoging op diesel radicaal af
(Dit was te lezen in het Nieuwsblad)

De regering wil de accijnzen op diesel verhogen in de transportsector om "het gat" van de begroting te dichten.

Volgens mij zou dit geen goede zet zijn zoals de beroepsorganisaties van wegtransportondernemingen ook al aanhalen. Deze sector is ook zeer hard getroffen door de crisis. Er zijn al ongeveer 9000 chauffeurs economisch werkloos.

Er moeten toch andere oplossingen/besparingen zijn, die geen eventuele gevolgen gaan hebben..
Bv. De accijnzen op sigaretten/alcohol NOG verhogen.
(Misschien een slecht voorbeeld, maar zoiets zou beter zijn volgens mij)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th September 2009, 15:51
stef.ven stef.ven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 61
Daar ben ik het volledig mee eens.

Volgens mij raak je met een accijnsverhoging op diesel of eender welke brandstof niet enkel de transportsector, maar ook de gewone bevolking.

Voor elke gewone werkman die geen kilometervergoeding krijgt van zijn werkgever kan deze maatregel op termijn een flinke slok op de borrel zijn.

Ik zou vooral meer accijnzen heffen op luxeproducten om het gat op te vullen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th September 2009, 17:44
Vankeerberghen.Kenzy Vankeerberghen.Kenzy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grootlo (Schriek)
Posts: 26
Jan met de Pet

Ik zou in plaats van de schulden weer eens naar de gewone man door te schuiven en hem zijn sigaretten, benzine of eendert wat nog duurder te laten betalen dan we al reeds gewoon zijn is een keertje na te denken over die politici die iedere maand maar weer eens tienduizenden euro's wegsteken. Hun lonen zijn verschrikkelijk hoog, daar bovenop gaan ze hun dure en veel verbruikende auto's voltanken op kosten van de belastingsbetaler. Etentjes bij de vleet, feestjes het kan niet op. En de rekening? Jawel Jan met de Pet mag weer eens na een harde dag werken in de fabriek zijn portomonnée leegmaken zodat Mijnheer de Minister zijn rekening kan betalen. De Koning koopt én een villa in het buitenland én een appartemant met bijbehorende garages, jawel niet één maar meerdere plus bovenop een jacht. Waar komt dat geld vandaan? Jawel weer komt Jan met zijn geldbeugel langs. Daar rekenen we de kosten nog niet bij dat zijn "jongenen" zoals ik ze noem en zijn omhang, vriendjes en bedienden, opdoen aan transportkosten in het binnen- en buitenland. En die buitenlandse staatshoofden die op bezoek komen naar België zouden die hier op eigen kosten dineren met de "Koninklijke familie"? Neen dat geld komt, jawel ook van Jan met de Pet zijn hard gewerkte spaarcentjes. Misschien als onze goede vriend de politieker of ons zeer "geliefd" lid van de Koninklijke familie eens zijn leert spaarzaam om te gaan dat er eens een positieve begroting komt. Misschien zou Jan met de Pet na aan harde week werken in de fabriek niet 's avonds of in het weekend onder een donkere nachthemel gaan bijklussen om toch zijn kinderen de kans te geven om een mooi onderdak te hebben, eens met de chiro op kamp te gaan of de kans te krijgen om te gaan studeren aan de hogeschool.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th September 2009, 21:35
joachim.bogaerts joachim.bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 35
Daar ben ik het mee eens, maar ik zou gewoon een limiet zetten op wat een politici, bankdirecteurs,.. verdienen en daar de begroting mee helpen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.